جلسه کمیته تخصصی آموزشی چهارمین جشنواره دانشجویی ابن سینا نخستين كميته تخصصي آموزش چهارمين جشنواره دانشجويي ابنسينا با حضور معاون آموزشي برگزار شد در نخستين كميته تخصصي آموزشي جشنواره دانشجويي ابنسينا، شرايط بيش از ۱۵۰ دانشجوي داوطلب موردبررسي قرار گرفت. در اين نشست كه بعدازظهر دوشنبه ۱۵ آبان ۹۶ در سالن شوراي معاونت آموزشي تشكيل شد، دكتر جهانشير مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاه، از شركت بيش از ۲۰۰ دانشجو در بخش آموزشي چهارمين جشنواره دانشجويي ابنسينا خبر داد و گفت: مدارك داوطلباني كه براي شركت در جشنواره دانشجويي ابنسينا نامنويسي كردند ابتدا در مركز مطالعات توسعه آموزش پزشكي موردبررسي قرار ميگيرد و سپس براي اخذ تأييديه براي دانشكدهها ارسال ميشود و درنهايت طي دو مرحله توسط هيات داوران حوزه آموزش مورد ارزيابي قرار ميگيرد تا دانشجويان نمونه انتخاب شوند.دكتر شريعت محرري مسئول دبيرخانه جشنوارههاي مركز مطالعات نيز از افزايش تعداد شركتكنندگان در اين دوره از جشنواره خبر داد و گفت: امسال در بخش دانشجوي برتر آموزشي ۱۵۶ نفر، داوطلب شدند كه اين رقم در دوره قبلي ۱۱۴نفر بوده است.وي افزود: در اين دوره ۷نفر از مقطع كارشناسي، ۴۴ نفر از مقطع كارشناسي ارشد، ۶۴نفر از مقطع دكتراي تخصصي ، ۳۳نفر از مقطع دكتراي حرفهاي و ۹نفر از مقطع دستيار تخصصي در بخش دانشجوي برتر كانديدا شدند. همچنين ۸۲نفر در بخش دانشجوي فعال برتر و ۱۱ فرآيند در بخش فرآيند برتر آموزشي داوطلب شدند.دكتر شريعت محرري تصريح كرد: در حال حاضر بيش از ۱۹۶۸دانشجو در مقطع كارشناسي، بيش از ۳۲۸۹دانشجوي كارشناسي ارشد، ۱۸۹۴دانشجو مقطع دكتراي تخصصي، ۴۷۳۹ دانشجوي دكتراي حرفهاي و ۱۷۵۶ دستيار تخصصي در دانشگاه مشغول تحصيل هستند كه بايد اين نسبت در انتخاب كانديداهاي مقاطع مختلف در نظر گرفته شود.وي افزود: افرادي كه در اين جلسه انتخاب ميشوند براي انتخاب نهايي به جلسه هيات داوران مركزي معرفي خواهند شد.دكتر سهراب پور معاون آموزشي دانشگاه نيز با اشاره به معيارهاي انتخاب دانشجوي برتر آموزشي گفت: كسب رتبه هاي برتر در آزمون ورود به مقاطع تحصيلي، كسب معدل بالا در طول دوره تحصيلي، رشد معنادار و ماندگار معدل دوره تحصيلي و كسب رتبه هاي برتر در آزمون هاي دانشگاهي و كشوري و همچنين حسن شهرت در اخلاق پزشكي و رفتار حرفه اي ازجمله معيارهاي انتخاب دانشجوي برتر است.وي افزود: كميته تخصصي آموزش، دانشجوي فعال آموزشي را بر اساس معيارهاي منتور آموزشي، آموزش به دانشجويان سال پايين، عضويت در كميته هاي دانشجويي، عضويت در مركز رشد استعدادهاي درخشان، چاپ مقاله آموزشي در رشته تحصيلي، شركت در همايش ها و كنگره ها با ارائه مقاله و پوستر و تحصيل همزمان در دو مقطع تحصيلي انتخاب مي كند.اين جلسه از ساعت ۱۳ آغاز شد و در ساعت ۱۷به پايان رسيد و مقرر شد مدارك ساير كانديدا در جلسه آتي كميته تخصصي بخش آموزش موردبررسي قرار گيرد. گروه خبری : اخبار مرکز کد خبر : 192639 کپی کلمات کلیدی
ارسال به دوستان