• 01 آذر 1403

دوره‌های پیشرفته

دوره چگونه یک سخنرانی تعاملی و تاثیر گذار ارائه دهم؟

این کارگاه در حال حاضر برای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و مباحث شامل موضوعاتی مانند اصول سازماندهی سخنرانی، قدرت بیان، آهنگ صدا و زبان بدن، معرفی و کار عملی در مورد تکنیک‌های تعاملی کردن سخنرانی، بهداشت تارهای صوتی، دانشجویان مشکل‌دار در کلاس و مدیریت آن‌ها و استفاده از نرم افزارPrezi   و طراحی ست اسلاید است.بیشتر فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این کارگاه به صورت عملی بوده و زمینه تمرین مهارت‌های مختلف در طول کارگاه برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌گردد و تلاش می‌شود از شیوه‌ های تدریس متفاوت برای ارائه محتوا استفاده گردد.


دوره طراحی آزمون های استدلال بالینی: از حرف تا عمل

این کارگاه به منظور آشنایی با مفاهیم استدلال بالینی و نحوه ارزیابی آن در دانشجویان، ویژه اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه برگزار می شود. با توجه به اینکه توانایی استدلال بالینی به عنوان یکی از صلاحیت­های اصلی است که در ارزیابی­های بالینی به آن توجه می­شود و نتایج حاصل از مطالعات صورت گرفته نیز نشان دهنده این حقیقت است که عدم توفیق در حل مسائل بالینی به اشتباهات تشخیصی و خطاهای درمانی منجر خواهد شد که در مواردی نتایج آن غیر قابل جبران بوده و مرگ بیمار را در پی دارد. لذا به موازات درک ضرورت و اهمیت نقش مهارت استدلال بالینی در تشخیص و درمان بیماری­ها، مطالعاتی نیز در جهت ابداع روش­های آموزش و ارزیابی این مهارت صورت گرفته است که در این کارگاه شرکت کنندگان با شیوه طراحی تعدادی از آزمون­های ارزیابی استدلال بالینی آشنا می شوند.

 

دوره ارزشیابی و اعتباربخشی دوره های آموزشی

مخاطبین این دوره مسوولان اعتباربخشی دوره‌های آموزشی در دانشکده‌ها، مسوولان دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های کارآموزی و کارورزی و نیز مدیران برنامه های تخصصی مانند دوره‌های دستیاری هستند. این برنامه با هدف آشنایی با مراحل و نحوه انجام اعتباربخشی دوره های آموزشی برگزار می‌شود.

 

کارگاه آموزش رفتار حرفه ای

مخاطبین این کارگاه اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه می باشند که با توجه به اهمیت پروفشنالیسم به عنوان یک مهارت اکتسابی و همچنین در نظر گرفتن ویژگی های کار در محیط های پزشکی از جمله فشارهای زیاد کاری و احتمال بروز خطا با ارائه مباحث روش های آموزشی مانند بازاندیشی و ارائه بازخورد بر رفتار حرفه ای، اساتید بتوانند سعی در تقویت رفتار حرفه­ای فراگیران داشته باشند.

 

کارگاه ارزیابی رفتارحرفه ای

مخاطبین این کارگاه اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه می باشند که در این کارگاه با توجه به اهمیت رعایت رفتار حرفه­ای در مراقبت های پزشکی، به روش­های مطلوب "ارزیابی" رفتار حرفه ای در فراگیران پرداخته می شود به نحوی که اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه قادر باشند با به کارگیری اصول و مفاهیم موردنظر به شیوه نظام­مند و موثری رفتار حرفه ای فراگیران را در گروه و بخش خود مورد سنجش قرار دهند و بر اساس ارزیابی­های صورت گرفته به آنها بازخورد موثر و مناسب ارائه کنند و بدین وسیله زمینه را برای ارتقای رفتار حرفه ای ایشان فراهم نمایند.

 

کارگاه چگونه کلاس مجازی خود را به صورت تعاملی برگزار کنیم؟

در حال حاضر طیف زیادی از آموزش های نظری در بستر مجازی صورت می گیرد. برای افزایش کیفیت آموزش مجازی نیاز به توانمندسازی اعضای هیأت علمی جهت کار و استفاده بهینه از پلت فرم های موجود می­باشد. این دوره  به‌منظور توانمندسازی اعضای هیأت علمی برای کار با این نرم افزار و افزایش کیفیت آموزش مجازی طراحی شده است.

 

دوره رهبری در آموزش علوم پزشکی

این دوره با تمرکز بر اصول کاربردی و اساسی برای یک رهبر آموزشی به دنبال ایجاد فرصتی برای تقویت مهارت رهبری با استفاده از اصول یادگیری خودراهبر در مدیران و رهبران آموزشی است. این دوره مجازی با بهره‌گیری از بستر آموزش همزمان و غیرهمزمان و با تدریس جمعی از بهترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود. 

 

کارگاه از طراحی تا اجرای بازی های آموزشی در کلاس درس

در این کارگاه اعضا یهیات علمی دانشگاه با مباحثی همچون فرایند یادگیری از طریق بازی، عملکرد مغز در یادگیری مبتنی بر بازی، چارچوب طراحی آموزش بازی، عوامل اساسی در طراحی یک بازی آموزشی، سند طراحی بازی آموزشی آشنا می شوند

 

کارگاه پکیج نرم افزارهای آموزشی

این پکیج در موضوعاتی از قبیل؛ ارائه قابلیت های پیشرفته نرم افزار پاورپوئینت برای ایجاد تعامل در کلاس درس، کاربردهای نرم افزار مندلی در آموزش از به اشتراک گذاری مطالب تا مدیریت رفرنس ها و کار با افزونه iSpring راهی ساده و سریع برای تولید محتوای الکترونیک و تعامل در کلاس درس برای اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار می شود که در آن با مطالبی از جمله؛ ساخت یک ارائه حرفه ای، تولید، مدیریت و ویرایش محتوای الکترونیک، انتشار محتوای الکترونیک در فرمت های مختلف، ساخت اسلایدهای خلاقانه و علمی بر اساس نظریه های یادگیری، ایجاد ساختار شخصی در ست اسلاید، اسلاید مستر و کاربردهای آن در ایجاد تغییرات سریع در ست اسلاید، کار با مالتی مدیا و اضافه کردن محتوای چند رسانه ای و همچنین سایر تکنیک های پیشرفته و کاربردی در طاحی ست اسلاید آشنا می شوند.

 

کارگاه مدیریت تعارض  و اصول مذاکره

مخاطبین این کارگاه روسای دانشکده ­ها، معاونین آموزشی و مدیران دفاتر توسعه آموزشی دانشکده­ها، مدیران گروه­های آموزشی و روسای بیمارستان­ها، معاونین آموزشی و مدیران دفاتر توسعه آموزش بیمارستان­های آموزشی، روسای بخش­ها هستند. در این کارگاه سعی می شود تا با استفاده از شیوه‌ی کاربردی برای ارائه مطالب به معرفی برخی از ابعاد مدیریت تعارض و اصول مذاکره پرداخته شود. همچنین  تلاش بر این است که گروه هدف با اصول علمی و عملی مدیریت تعارض و استفاده از یک تکنیک موثر در آن مانند مذاکره آشنا شود تا با کسب مهارت­های لازم برای استفاده از این تکنیک­ها، از آن­ها در ایفای نقش حرفه­ای خود استفاده نمایند.

 

کارگاه ارزیابی در محل کار   

از آنجا که ابزارهایی که در محل کار استفاده می شوند، با ارائه بازخورد موثر فرایند یاددهی یادگیری را تسهیل و تقویت می کنند، استفاده درست از آنها اهمیت زیادی دارد. هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی اعضای محترم هیات علمی با مبانی و کاربردهای این ابزارها به گونه‌ای است که بتوانند در محیط کار از آن به طور عملی استفاده نمایند.

 

کارگاه لیدرشیپ تغییر در آموزش پزشکی

تمرکز این کارگاه بر توسعه فردی و گروهی مدیران ارشد محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران است و با هدف شناسایی مولفه­های رهبری که در موفقیت ایجاد تغییر در یک مجموعه آموزشی دخیل می­باشند و طراحی یک برنامه عملیاتی تغییر برای موسسات آموزشی اجرا شده است.در این کارگاه اطلاعاتی ارائه گردید تا شرکت کنندگان محترم بتوانند فرصت کاربرد آنها را در عمل داشته باشند.