• 01 آذر 1403

فعالیت های واحد

 فعالیت 1: تصویب شیوه­ نامه و دستورالعمل های مرتبط با توسعه راهبردهای نوین آموزش در دانشگاه 

معرفی: شیوه نامه ها و دستورالعمل های این حوزه موجب تسهیل در اجرا و کاربرد راهبردهای نوین آموزشی در حیطه ­های مختلف می گردد.

 اهداف:

  • سیاستگزاری و تدوین خط مشی ها در کاربرد راهبردهای نوین آموزشی شامل راهبردهای مبتنی بر «فرهنگ و هنر» و «بین حرفه ­ای» و «شبیه ­سازی در حوزه‌هایی نظیر هیبرید سیمو لیشن و تکنولوژی ­های نوین»
  • تسهیل در اجرا ی راهبردها در عرصه­ های بالینی، بهداشتی و پایه در دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی
  • آشنایی اعضای هیأت علمی با نحوه کار بست و پیاده سازی راهبردهای نوین آموزشی

فرایند:

  1. اطلاع­ رسانی به اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی
  2. دعوت از هریک از کارگروه ­های تخصصی
  3. تشکیل جلسات کارگروه ­ها جهت سیاستگزاری
  4. برگزاری کلنیک مشاوره­ای
  5. ایجاد تسهیلات لازم در روند طراحی
  6. تشکیل مجدد کارگروه تخصصی تربیت بیمار استاندارد
  7. بررسی میزان پیشرفت پروژه ­ها
  8. ادامه فعالیت دفتر بیمار استاندارد

∞ جهت دریافت شیوه نامه توسعه راهبردهای نوین آموزشی اینجا کلیک کنید.

 

عنوان فعالیت 2: تعلیم و تخصیص بیمار استانداردشده/بیمارنما جهت پاسخ به نیاز برگزاری آزمون­ ها

معرفی: بیمارنما فردی است که با هدف کمک به آموزش، به ایفای نقش بیمار و ارائه یک مشکل بالینی می‌پردازد. با توجه به استفاده از بیمارنمایان در آزمون‌ها، ایشان باید بتوانند نقشی واحد را در شرایط مشابه دقیقاً تکرار نمایند تا صحت و دقت آزمون محفوظ بماند. بیمارنمایانی که برای ایفای استاندارد یک نقش تعلیم داده شده‌اند را بیمار استاندارد شده می‌نامند.

اهداف:

  • تداوم استخدام، جذب بیمار نما/بیمار استاندارد
  • تعلیم  بیمار نما/بیمار استاندارد
  • پاسخ به نیازهای موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تخصیص بیمار نما به هریک از مراکز متقاضی زیر مجموعه دانشگاه
  • تولید بانک سناریو جهت آموزش بیماران استانداردشده/بیمارنما

فرایند:

  1. طراحی و تهیه پوستر
  2. اطلاع‌رسانی در مراکز مختلف
  3. مصاحبه و جذب افراد توانمند به منظور تعلیم SP
  4. برگزاری جلسات آموزش SP
  5. تهیه و تدوین سناریوهای موردنیاز گروه­ های آموزشی
  6. جذب و بررسی درخواست از هریک از مراکز متقاضی زیر مجموعه دانشگاه جهت برگزاری آزمون­ها
  7. در اختیار گذاشتن SP برای گروه­های آموزشی و مراکز متقاضی زیرمجموعه دانشگاه

∞ جهت دریافت شیوه نامه تخصیص بیمار استاندارد شده اینجا کلیک کنید.

 

عنوان فعالیت 3: تشکیل و فعال سازی کارگروه های سه گانه توسعه راهبردهای نوین آموزشی

معرفی: این فعالیت برای مشاوره و همکاری واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی با اعضای کارگروه ­های تخصصی در دانشگاه شروع به فعالیت نموده است.

اهداف:

  • انتخاب و دعوت از اعضای متخصص در زمینه ­های «فرهنگ و هنر» و «بین ­حرفه ­ای»
  • اشتراک دانش و ارتقا عملکرد و تسریع در دستیابی به اهداف مدنظر واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی
  • سیاستگزاری های مرتبط با هر حیطه
  • تعیین زیرساخت­ های مربوط به هر گروه تخصصی

فرایند:

  1. تعیین و انتخاب افراد متخصص در هر حیطه
  2. مکاتبه و رایزنی با متخصصان و دعوت از ایشان برای عضویت در کارگروه پس از شرح و تفسیر اهداف و وظایف واحد و کارگروه مشخص
  3. دعوت از اعضاء و صدور ابلاغ رسمی برای هریک از اعضاء
  4. هماهنگی جهت برگزاری جلسات (باتوجه ‌به شرایط کنونی و وجود فاصله مکانی جلسات تا اطلاع ثانوی به‌صورت مجازی برگزار می ­شود)
  5. تهیه گزارش جلسات و انتشار خبر برروی سایت مرکز و کانال های تلگرامی مرتبط

∞ جهت دریافت فرم مشاوره اینجا کلیک کنید

 

عنوان فعالیت 4: نشر دانش در حوزه راهبردهای نوین آموزشی ازطریق برگزاری وبینارها و انتشار مقالات

 معرفی: جهت استفاده هر­چه بهتر از متدها و روش ­های نوین آموزشی این واحد اقدام به برگزاری وبینارهای بین­ المللی و ملی و همچنین اقدام به انجام پژوهش و انتشار مقالات علمی در زمینه های مورد نظر نموده است.

اهداف:

  • تدوین و انتشار مقالات مستخرج از فعالیت­ های آموزشی
  • برگزاری وبینارهای ملی و بین­ المللی به زبان­ های فارسی و انگلیسی

فرایند:

  1. انتشار نتایج به‌دست‌آمده از فعالیت ­ها در قالب مقالات، ارائه کنگره­ ها و..
  2. هماهنگی جهت برگزاری وبینارها به‌ منظور نشر دانش و برقراری ارتباطات گسترده با صاحب‌ نظران هر حیطه در قالب برگزاری وبینارها
  3. برگزاری وبینارها به‌ صورت فصلی در زیرحیطه­ های واحد
  4. تهیه و ارائه گزارش فعالیت­ های آموزشی در قالب مقالات دانش‌ پژوهی