• 01 آذر 1403

شرح وظایف واحد

شرح وظایف واحد برنامه ریزی آموزشی:

  • ارایه مشاوره تخصصی و نظارت بر روند راه ­­اندازی و طراحی برنامه های ­درسی رشته ­های جدید با توجه به چارچوب­ های وزارتی و شیوه­ نامه مصوب
  • ارایه مشاوره تخصصی و نظارت بر روند بازنگری برنامه ­های درسی رشته مقاطع دایر مطابق با ضوابط وزارتی منطبق با رویکردهای نوین در برنامه ­ریزی درسی
  • اتخاذ رویکردی نظام ­مند در  تدوین و بازنگری طرح دوره ­ها از طریق نظارت، هدایت و رصد روند اجرای شیوه ­نامه «تدوین و بازنگری طرح دوره­ های رشته مقاطع دایر در دانشگاه»
  • هدایت روند شکل­ گیری و استقرار کامل کمیته ­های برنامه ­ریزی درسی در دانشکده­ ها و بیمارستان­ های تابعه
  • برگزاری نشست­ های ادواری مشترک با کمیته­ های برنامه ­ریزی درسی به منظور هم ­اندیشی و نهادینه ­سازی مقوله برنامه­ ریزی درسی  مبتنی بر اصول علمی در سطح دانشگاه
  • طراحی و پیاده ­سازی «برنامه مدیریت فرایند برنامه ­ریزی درسی» به منظور بهبود کیفیت برنامه ­های درسی، طرح دوره­ ها/درس­ ها در دو بعد طراحی و بازنگری در سطح دانشگاه
  • مشارکت در طراحی برنامه­ های مرتبط با سیاستگذاری کلان در حوزه برنامه ­ریزی درسی در سطح دانشگاه 
  • اتخاذ رویکرد نظام ­مند و نظارت بر پروژه های نیازسنجی با همکاری دفاتر توسعه آموزش و کمیته­ های برنامه ­ریزی درسی به منظور برآورد نیازهای آموزشی حوزه برنامه ­ریزی درسی 
  • توانمندسازی اعضای هیات علمی و گروه‌های آموزشی در حوزه برنامه ­ریزی درسی از طریق برگزاری کارگاه­ ها و دوره­ های کوتاه­ مدت آموزشی
  • هدایت و حمایت فنی دانشکده ­ها و گروه ­های آموزشی از طریق ارایه مشاوره تخصصی در خصوص طراحی شقوق مختلف برنامه­ های درسی
  • توانمندسازی اعضای هیات علمی، دانشجویان و علاقمندان در خصوص طراحی شقوق مختلف برنامه­ های درسی از طریق طراحی و تدوین راهنماها و تولید فیلم ­های کوتاه آموزشی 
  • ارایه مشاوره، برنامه ­ریزی و اجرای پروژه ­های مشترک توسعه ­ای و پژوهشی در حوزه برنامه­ ریزی درسی با همکاری کمیته ­های برنامه ­ریزی درسی دانشکده­ ها و بیمارستان­ ها
  • برنامه‌ریزی برای روزامدسازی و حصول اطمینان از ب­کارگیری مبانی علمی در تدوین و بازنگری سطوح مختلف برنامه درسی با عنایت ویژه به رویکرد آموزش مبتنی بر توانمندی 
  • همکاری در روند ارزشیابی های ابلاغ شده از سوی نهادهای بالادستی یا ذکر شده در اسناد بالادستی مانند اعتباربخشی موسسات آموزشی