• 04 آذر 1403

بازدید از دفتر توسعه آموزش دانشکده توانبخشی حسن ختام سلسله بازدیدها از دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها در سال 1396

  • تاریخ انتشار : 1396/12/21 - 15:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 44
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید از دفتر توسعه آموزش دانشکده توانبخشی حسن ختام سلسله بازدیدها از دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها در سال 1396

به گزارش واحد برنامه ريزي آموزشي مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، پيرو بازديدهاي انجام شده از دفاتر توسعه آموزش دانشكده ها و در راستاي اجراي بند چهارم «برنامه جامع ارتقاي عملكرد دفاتر توسعه آموزش دانشكده­ ها و بيمارستان­ هاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران»، دكتر جهانشير مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه صبح روز دوشنبه بيست و يكم اسفند ماه، ضمن حضور در دانشكده توانبخشي، از دفتر توسعه آموزش اين دانشكده بازديد نمود و از نزديك در جريان روند پيشرفت برنامه هاي اين دفتر و نيازها و چالش­ هاي موجود قرار گرفت.

در ابتداي اين بازديد كه با حضور دكتر هاديان رييس دانشكده، دكتر عليايي معاون آموزشي و دكتر قطبي مدير دفتر توسعه آموزش دانشكده، انجام شد، دكتر هاديان ضمن خوشامدگويي و  ارايه توضيحات مبسوطي در خصوص سبقه طولاني و در خور توجه دانشكده توانبخشي در عرصه هاي تخصصي مرتبط با فعاليت­ هاي اين دانشكده در ايران و در ميان كشورهاي همسايه، دفاتر توسعه آموزش را به عنوان اتاق فكر دانشكده ها توصيف و بر نقش با اهميت اين دفاتر در طراحي و اجراي پروژه هاي توسعه اي در حوزه آموزش، تأكيد كرد. وي در ادامه ضمن اشاره به برخي پروژه هاي مهم مورد نظر اين دانشكده در حوزه آموزش، توجه به گرايش هاي تخصصي و به تبع آن اعمال برخي تغييرات در برنامه درسي دوره هاي تكميلي را از جمله اهداف مهم اين دانشكده، معرفي نمود. 

در ادامه دكتر قطبي گزارشي از روند پيشرفت برنامه­ هاي دفتر با توجه به حوزه­ هاي هشت­ گانه فعاليت­ دفاتر توسعه آموزش، ارايه و ضمن اشاره به برخي چالش­ ها و مشكلات اساسي، در خصوص هر يك از موارد، بحث و تبادل نظر صورت پذيرفت. استقرار سيستم ارزشيابي و اجراي ارزشيابي در سه حوزه مختلف با تأكيد بر اقدامات و گام هاي اجرايي متعدد مترتب بر فرايندهاي «استقرار» و «اجرا» همچنين چالش ها و مشكلات موجود در هر يك از گام هاي مذكور، فعاليت نوآورانه آموزشي در زمينه ارزشيابي (طراحي لاگ بوك مرحله باليني كارشناسي فيزيوتراپي)، فعاليت هاي مرتبط با حوزه رسانه و همكاري هاي برون سازماني، برگزاري كارگاه هاي ويژه اعضاي هيأت علمي و به طور اخص كارگاه «معرفي فعاليت هاي دفاتر توسعه آموزش» و بازخورد بسيار خوب اعضاي هيأت علمي دانشكده، انجام پروژه نيازسنجي در خصوص دوره هاي توانمندسازي آموزشي اعضاي هيأت علمي و گام هاي مرتبط، استفاده از نتايج نيازسنجي آموزشي به منظور برنامه ريزي دوره هاي توانمندسازي، تلاش در جهت آغاز فرايند سامان دهي طرح دوره ها در دانشكده از طريق مكاتبه با اعضاي هيأت علمي و ارسال فرمت ارايه شده توسط مركز مطالعات و چالش هاي موجود از جمله عدم همكاري مورد انتظار همچنين ابهام موجود در نحوه ارزيابي طرح دوره ها، طراحي و اجراي روش آموزشي "كلاس وارونه"، چاپ مقاله فارسي (دانش پژوهي) و ارسال خلاصه مقالات به همايش كشوري آموزش علوم پزشكي، اهم عناوين مطرح شده در اين گزارش بودند.

مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه نيز با اشاره به موارد مطرح شده، در خصوص راهكارهاي ممكن براي غلبه بر چالش ­ها، به بيان توضيحاتي پرداخت.

وضعيت فضاي فيزيكي، امكانات و تجهيزات و نيروي انساني اين دفتر نيز از جمله مواردي بودند كه مورد بازديد و بررسي مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه قرار گرفت و موارد داراي اولويت براي شكل­ گيري بسته حمايتي ويژه اين دفتر، تعيين گرديد.  

  • گروه خبری : اخبار مرکز
  • کد خبر : 192685
کلمات کلیدی
محبوبه مافی نژاد
تهیه کننده:

محبوبه مافی نژاد