یازدهمین جشنواره شهیدمطهری با حضور رئیس دانشگاه برگزارشد
يازدهمين جشنواره شهيد مطهري با حضور دكتر كريمي، رئيس دانشگاه و دكتر سهرابپور، معاون آموزشي دانشگاه برگزار و از 9 فرآيند آموزشي برگزيده، قدرداني شد.
در اين جشنواره كه روز چهارشنبه 5 ارديبهشت 97 در سالن آمفيتئاتر دانشگاه برگزار شد، دكتر سهراب پور ضمن اشاره به رئوس برنامه 4 ساله حوزه دانشگاه به تشريح روند آمادهسازي و مقدمات يازدهمين جشنواره شهيد مطهري پرداخت و گفت: در برنامههاي 4 ساله آموزش دانشگاه ارتقاي زيرساختهاي آموزش علوم پزشكي ازجمله جذب هيئتعلمي بر اساس نقشه، توسعه و بهبود نظام ارزيابي كمي و كيفي فعاليتهاي اعضاي هيئتعلمي و دانشجويان، توسعه مراكز آزمون دانشكدهها، عملياتي شدن سامانه يكپارچه پژوهشي و آموزشي و دانشجويي (سيپاد) را دنبال خواهيم كرد.
وي از ديگر برنامههاي آموزشي براي اجراي 4 ساله، به ارتقاي كيفي و آموزشي، اعتلاي اخلاق و تعهد حرفهاي و رفتار سازماني، بينالملليسازي، مجازيسازي و پيگيري بستههاي تحول و نوآوري در آموزش پزشكي اشاره كرد.
معاون آموزشي دانشگاه در ادامه به گزارش روند اجرايي جشنواره پرداخت و هدف از برگزاري اين جشنواره را تجليل و تكريم اساتيد و دستاندركاران عرصه آموزش پزشكي و معرفي فرآيندهاي آموزشي مطلوب دانشگاهي بهمنظور ارتقاي آموزش پزشكي بيان كرد.
وي اركان جشنواره را شامل كميتههاي تخصصي، دبيرخانه و هيئتداوران متشكل از رئيس دانشگاه، معاون آموزشي دانشگاه، مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، روساي دانشكدههاي واجد فرآيند، نمايندگان كميتههاي تخصصي و 5 نفر از اعضاي هيئتعلمي بيان كرد و افزود: بعد از اعلام فراخوان 43 فرايند آموزشي در حيطههاي ششگانه در دو مرحله بررسي شدند كه 15 فرايند بهعنوان فرايند آموزشي مورد قبول توسط كميته تخصصي به هيأت داوران معرفي و از ميان آنها 9 فرايند بهعنوان فرايند مطلوب دانشگاه انتخاب شدند كه امروز از صاحبانشان تقدير ميشود. علاوه بر اين فرآيندهاي مطلوب دانشگاه در رقابت كشوري با فرآيندهاي ساير دانشگاهها به رقابت پرداختند و 2 فرايند بهعنوان رتبههاي اول و دوم كشوري و يك فرايند بهعنوان فرآيند قابلتقدير كشوري انتخاب شدهاند.
در پايان دكتر سهرابپور از تماي اعضاي هيئتعلمي، دانشجويان و كاركنان آموزش، اعضاي كميته تخصصي آموزش و اعضاي هيئتداوران و همكاران مركز مطالعه و توسعه آموزش دانشگاه تقدير كرد و گفت: اعطاي لوح تقدير به مجريان و همكاران فرايندهاي مطلوب دانشگاهي، پرداخت مبلغ 35 ميليون ريال كمكهزينه شركت در همايش يا كارگاه آموزشي خارج از كشور به نماينده مجريان فرايندهاي مطلوب دانشگاهي، اعطاي پايه تشويقي به نماينده مجريان فرايندهاي برتر كشوري و اعطاي امتياز دانشپژوهي آموزشي به فرايندهاي مطلوب دانشگاهي جوايزي است كه براي برگزيدگان جشنواره درنظر گرفتهشده است.
در ادامه با برگزاري پنل با حضور دكتر توانگر، دكتر شريعت و دكتر شهسواري و دعوت از برگزيدگان، فرايندهاي برگزيده معرفي و به پرسشهاي حاضرين پاسخ داده شد.
در پايان از صاحبان فرايندهاي برتر يازدهمين جشنواره ابنسينا به شرح زير تقدير شد:
فرآيندهاي منتخب دانشگاه:
-۱فرايند تدوين چارچوب توانمنديهاي دانشآموختگان دوره دكتراي تخصصي گروه آموزش پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران ،دانشكده پزشكي
۲- طراحي، توليد محتوا، اجرا و ارزشيابي كلاس درس وارونه با استفاده از فيلم و راهنماي يادگيري در كورس گوارش دوره مباني طب باليني در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، توسعه يادگيري الكترونيك و تعاملي، دانشكده پزشكي
۳ - طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه دانشوري آموزش پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشكده پزشكي
-۴طراحي و استقرار نظام جامع ارزشيابي دورههاي آموزشي در گروه دانشكدههاي علوم پزشكي تهران،مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
۵ - طراحي، ايجاد و ارزيابي برنامه كاربردي آموزش مديريت درد براي دانشجويان پرستاري، دانشكده پيراپزشكي
-۶ پروفشناليسم و فضاي مجازي براي گروههاي پزشكي؛ تدوين راهنماي اخلاق و تعهد حرفهاي در استفاده از فضاي مجازي، دانشكده پزشكي
فرايند قابلتقدير كشوري:
۷ - طراحي، اجرا و ارزشيابي هشت دوره همايشهاي«پزشكي؛ اين راه بي نهايت» با حضور اساتيد الگـو، براي دانشجويان پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشكده پزشكي
فرايندهاي برتر كشوري:
۸ - طراحي، اجرا و ارزشيابي برنامه آموزشي«مهارتهاي برقراري ارتباط با بيمار در موقعيتهاي خاص» در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران، دانشكده پزشكي
-۹اجراي نظام ارزشيابي چند منبعي و ارائه بازخورد مبتني بر شبكه در محيطهاي باليني، دانشكده پزشكي
ارسال به دوستان