برگزاری مراسم افتتاحیه و نخستین جلسه از دوازدهمین دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی (دانا)
به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم افتتاحیه و نخستین جلسه از دوازدهمین دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی (دانا) در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ بهصورت حضوری و در سالن طبقه پنجم مرکز مطالعات و توسعه آموزش برگزار شد.
این جلسه با حضور دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر نسترن مقبولی، مدیر واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، سارینا زارع، دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه، امیرعلی هوشمند، دبیر دوره دانا، تسهیلگران و همچنین پذیرفتهشدگان این دوره برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر مافینژاد ضمن خوشامدگویی به شرکتکنندگان با اشاره به تجربه خود بهعنوان استاد در نخستین دوره دانا در سال ۱۳۹۰، بر نقش تأثیرگذار این دوره در گسترش نگاه آموزشی شرکتکنندگان، شکلگیری تفکر سیستمیک و کسب فن بیان بهتر در نقد مستند و مؤثر سیستم های آموزشی تأکید کرد. ایشان بیان کرد که بسیاری از دانشجویان شرکتکننده در دورههای نخست، امروز بهعنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاهها مشغول فعالیت هستند.
سپس دکتر مقبولی با بیان تجربه حضور خود در دورههای گذشته هم بهعنوان دانشجو و هم بهعنوان استاد، بر اهمیت تیمسازی در این دوره تأکید کرد و توضیحاتی درباره اهداف برگزاری دوره دانا، پیشینه آن و روند اجرایی دوازدهمین دوره ارائه داد.
در ادامه، سارینا زارع به بیان تجربیات خود بهعنوان دبیر دوره دانا و نیز نقش خود در منتورینگ دوره و المپیاد آموزش پزشکی پرداخت. پس از آن، امیرعلی هوشمند تجربه شرکت در دوره پیشین را تشریح کرد و مهمترین نقطهعطف این دوره را ماهیت بینرشتهای آن و فرصت شبکهسازی میان دانشجویان دانشکدهها و دانشگاههای مختلف دانست. وی همچنین توضیحاتی درباره پروژه عملی دوره ارائه داد.
در بخش دیگری از جلسه، دانشجویان به معرفی خود پرداختند و انگیزه و اشتیاقشان برای حضور در این دوره پروژه محور را بیان کردند.
در اولین جلسه دوره نیز یک فعالیت بازیوارسازی آموزشی برگزار شد. در این فعالیت، دانشجویان پس از پیدا کردن کاغذهای کوچکی که در سالن قرار داده شده بود، چند خط درباره یک موضوع فرضی مرتبط با آموزش پزشکی نوشتند و از واژگان مشخصشده در آن کاغذها استفاده کردند. هدف از این فعالیت، آشنایی مقدماتی شرکتکنندگان با مبانی و تعاریف پایه آموزش پزشکی و نیز درک بهتر ساختار پروژهای بود که قرار است در قالب پروپوزال نهایی ارائه دهند. این بازی به شرکتکنندگان کمک کرد تا تصویر روشنتری از مسیر پروژه و نحوه تدوین خروجی نهایی به دست آورند.
ارسال نظر