• 01 آذر 1403

کمیته کاربرد هنر در آموزش

هنر ساختاری فکری است که وقتی با نیت صحیح خلق شود، پاسخ احساسی مثبتی ایجاد می­ کند. به‌ طورکلی کاربرد هنر در پزشکی را در سه محور می­توان خلاصه نمود: 1- آموزش علوم پزشکی با رویکرد هنر 2- کمک به درمان بیماری ­ها با کاربرد هنر 3- استفاده از عرصه ­های هنری نظیر گالری ­های هنری و غیره جهت رشد استعدادهای هنری. ادغام هنر در تجارب بالینی سبب بهبود ارائه خدمات سلامت می­ گردد و نیز ورود هنر به برنامه­ های آموزش علوم پزشکی سبب بهبود مهارت­ های دیداری، همدلی، مهارت ارتباطی، مهارت­ های تشخیصی فراگیران و درک بیشتر بیماران می­ گردد.
بدین منظور کمیته "هنر در آموزش علوم پزشکی" در واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی متشکل از متخصصین آموزش پزشکی و رشته ­های علوم پزشکی که سابقه و تجربه در حوزه بکارگیری هنر دارند و همچنین متخصصین هنر در زمینه ­های مختلف هستند، راه ­اندازی شده است. هدف این کمیته، تسهیل روند طراحی و اجرای انواع هنر در حوزه‌های آموزش، پژوهش و ارزشیابی در عرصه ‏های بالینی، بهداشتی و علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران می­ باشد و  اعضای کمیته با صدور ابلاغ رسمی از طرف مدیر مرکز مطالعات و توسعه به مدت دو سال انتخاب می­ شوند.
جهت مشاهده اطلاعات اعضای کارگروه "کاربرد هنر در آموزش علوم پزشکی" لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت مشاهده شیوه نامه " کاربرد هنر در آموزش علوم پزشکی" لطفا اینجا کلیک کنید.