برگزاری کارگاه «وقتی کلاس به چالش کشیده میشود: هنر مواجهه با موقعیتهای پیشبینینشده و نقش آن در هویت معلمی» در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
به گزارش واحد توانمندسازی اعضای هیأت علمی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، کارگاه آموزشی «وقتی کلاس به چالش کشیده میشود: هنر مواجهه با موقعیتهای پیشبینینشده و نقش آن در هویت معلمی» روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴ از ساعت ۱۳ تا ۱۶:۳۰ در سالن شورای مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در آغاز جلسه، دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش، ضمن خوشآمدگویی به حاضران، به تبیین اهمیت توانمندسازی معلمی، اهداف کلان برنامه و نقش آن در ارتقای هویت حرفهای اعضای هیأت علمی پرداخت.
در ادامه، دکتر همایون امینی با ارائه توضیحاتی درباره مفهوم هویت معلمی و مدل DSMRI، ارتباط میان هویت حرفهای و نحوه مواجهه اساتید با موقعیتهای بحرانی را تشریح کرد.
بخش اصلی کارگاه به بازاندیشی فردی و گروهی شرکتکنندگان درباره سناریوهای واقعی از موقعیتهای چالشبرانگیز آموزشی اختصاص داشت. اعضای هیأت علمی ابتدا بهصورت فردی به تحلیل موقعیتها پرداختند و سپس در گروههای کوچک به تبادل دیدگاهها و تجربیات خود در مدیریت این موقعیتها اقدام کردند. در پایان، نمایندگان گروهها خلاصه مباحث و دیدگاههای گروه خود را در جمع ارائه دادند.
در بخش پایانی، دکتر امینی و دکتر مافینژاد با مرور نکات کلیدی از طریق بررسی یک سناریوی نمونه، استراتژیهای مؤثر در مواجهه با موقعیتهای بحرانی آموزشی را معرفی کردند. همچنین، برخی از شرکتکنندگان به بیان تجربههای زیسته خود از موقعیتهای چالشبرانگیز در مسیر حرفهای معلمی پرداختند.
این کارگاه با هدف ایجاد فضای بازاندیشی در تجربههای حرفهای و تقویت هویت معلمی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
ارسال نظر