فعالیت 1: تصویب شیوه نامه و دستورالعمل های مرتبط با توسعه راهبردهای نوین آموزش در دانشگاه
معرفی: شیوه نامه ها و دستورالعمل های این حوزه موجب تسهیل در اجرا و کاربرد راهبردهای نوین آموزشی در حیطه های مختلف می گردد.
اهداف:
- سیاستگزاری و تدوین خط مشی ها در کاربرد راهبردهای نوین آموزشی شامل راهبردهای مبتنی بر «فرهنگ و هنر» و «بین حرفه ای» و «شبیه سازی در حوزههایی نظیر هیبرید سیمو لیشن و تکنولوژی های نوین»
- تسهیل در اجرا ی راهبردها در عرصه های بالینی، بهداشتی و پایه در دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی
- آشنایی اعضای هیأت علمی با نحوه کار بست و پیاده سازی راهبردهای نوین آموزشی
فرایند:
- اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی
- دعوت از هریک از کارگروه های تخصصی
- تشکیل جلسات کارگروه ها جهت سیاستگزاری
- برگزاری کلنیک مشاورهای
- ایجاد تسهیلات لازم در روند طراحی
- تشکیل مجدد کارگروه تخصصی تربیت بیمار استاندارد
- بررسی میزان پیشرفت پروژه ها
- ادامه فعالیت دفتر بیمار استاندارد
∞ جهت دریافت شیوه نامه توسعه راهبردهای نوین آموزشی اینجا کلیک کنید.
عنوان فعالیت 2: تعلیم و تخصیص بیمار استانداردشده/بیمارنما جهت پاسخ به نیاز برگزاری آزمون ها
معرفی: بیمارنما فردی است که با هدف کمک به آموزش، به ایفای نقش بیمار و ارائه یک مشکل بالینی میپردازد. با توجه به استفاده از بیمارنمایان در آزمونها، ایشان باید بتوانند نقشی واحد را در شرایط مشابه دقیقاً تکرار نمایند تا صحت و دقت آزمون محفوظ بماند. بیمارنمایانی که برای ایفای استاندارد یک نقش تعلیم داده شدهاند را بیمار استاندارد شده مینامند.
اهداف:
- تداوم استخدام، جذب بیمار نما/بیمار استاندارد
- تعلیم بیمار نما/بیمار استاندارد
- پاسخ به نیازهای موجود در دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تخصیص بیمار نما به هریک از مراکز متقاضی زیر مجموعه دانشگاه
- تولید بانک سناریو جهت آموزش بیماران استانداردشده/بیمارنما
فرایند:
- طراحی و تهیه پوستر
- اطلاعرسانی در مراکز مختلف
- مصاحبه و جذب افراد توانمند به منظور تعلیم SP
- برگزاری جلسات آموزش SP
- تهیه و تدوین سناریوهای موردنیاز گروه های آموزشی
- جذب و بررسی درخواست از هریک از مراکز متقاضی زیر مجموعه دانشگاه جهت برگزاری آزمونها
- در اختیار گذاشتن SP برای گروههای آموزشی و مراکز متقاضی زیرمجموعه دانشگاه
∞ جهت دریافت شیوه نامه تخصیص بیمار استاندارد شده اینجا کلیک کنید.
عنوان فعالیت 3: تشکیل و فعال سازی کارگروه های سه گانه توسعه راهبردهای نوین آموزشی
معرفی: این فعالیت برای مشاوره و همکاری واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی با اعضای کارگروه های تخصصی در دانشگاه شروع به فعالیت نموده است.
اهداف:
- انتخاب و دعوت از اعضای متخصص در زمینه های «فرهنگ و هنر» و «بین حرفه ای»
- اشتراک دانش و ارتقا عملکرد و تسریع در دستیابی به اهداف مدنظر واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی
- سیاستگزاری های مرتبط با هر حیطه
- تعیین زیرساخت های مربوط به هر گروه تخصصی
فرایند:
- تعیین و انتخاب افراد متخصص در هر حیطه
- مکاتبه و رایزنی با متخصصان و دعوت از ایشان برای عضویت در کارگروه پس از شرح و تفسیر اهداف و وظایف واحد و کارگروه مشخص
- دعوت از اعضاء و صدور ابلاغ رسمی برای هریک از اعضاء
- هماهنگی جهت برگزاری جلسات (باتوجه به شرایط کنونی و وجود فاصله مکانی جلسات تا اطلاع ثانوی بهصورت مجازی برگزار می شود)
- تهیه گزارش جلسات و انتشار خبر برروی سایت مرکز و کانال های تلگرامی مرتبط
∞ جهت دریافت فرم مشاوره اینجا کلیک کنید
عنوان فعالیت 4: نشر دانش در حوزه راهبردهای نوین آموزشی ازطریق برگزاری وبینارها و انتشار مقالات
معرفی: جهت استفاده هرچه بهتر از متدها و روش های نوین آموزشی این واحد اقدام به برگزاری وبینارهای بین المللی و ملی و همچنین اقدام به انجام پژوهش و انتشار مقالات علمی در زمینه های مورد نظر نموده است.
اهداف:
- تدوین و انتشار مقالات مستخرج از فعالیت های آموزشی
- برگزاری وبینارهای ملی و بین المللی به زبان های فارسی و انگلیسی
فرایند:
- انتشار نتایج بهدستآمده از فعالیت ها در قالب مقالات، ارائه کنگره ها و..
- هماهنگی جهت برگزاری وبینارها به منظور نشر دانش و برقراری ارتباطات گسترده با صاحب نظران هر حیطه در قالب برگزاری وبینارها
- برگزاری وبینارها به صورت فصلی در زیرحیطه های واحد
- تهیه و ارائه گزارش فعالیت های آموزشی در قالب مقالات دانش پژوهی