مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

ارتقای چشمگیر نتایج اعتباربخشی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در چهارمین دوره اعتباربخشی

چهارمین دوره اعتباربخشی آموزشی بیمارستانهای کشور از آذر تا اسفند 1400 در 14 بیمارستان دانشگاه اجرا و احکام آن در اردیبهشت 1402 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و ابلاغ شد. از 14 بیمارستان آموزشی دانشگاه، 7 بیمارستان مجوز تایید کامل دو ساله و 7 بیمارستان دیگر مجوز تایید یکساله را کسب کردند که نسبت به نتایج دوره قبل اعتباربخشی (13 بیمارستان تایید یکساله و یک بیمارستان تایید مشروط یکساله)، بهبود چشمگیری در تأمین استانداردهای اعتباربخشی حاصل شده است.  

اعتباربخشی بیمارستان‌ها در سه مرحله خودارزیابی (ورود اطلاعات بیمارستان ها بر اساس استانداردهای اعتباربخشی در سامانه کشوری اعتباربخشی و بررسی آن توسط همتایان منتخب درون دانشگاهی و تأیید آن)، ارزیابی بیرونی (بازدید اساتید منتخب کلان منطفه 10 به عنوان ارزیاب کشوری از بیمارستان‌های دانشگاه) و اعلام نتایج انجام شد.

دبیرخانه دانشگاهی فرایند اعتباربخشی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه مستقر بوده و مدیریت و هماهنگی کلیه فعالیت‌های مرتبط را به عهده دارد. طیف وسیعی از مدیران و اعضای هیات علمی در سطح بیمارستان‌ها در فرایند اعتباربخشی مشارکت داشته و در راستای ارتقای کیفیت آموزش در عرصه‌های بیمارستانی تلاش می‌کنند.

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings