مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

17 مهر 1403 سه شنبه

برگزاری جلسه افتتاحیه نوزدهمین دوره مهارت های آموزشی پایه و برنامه راه استاد

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و توسعه آموزش واحد توانمندسازی: جلسه افتتاحیه " نوزدهمین دوره مهارت های آموزشی پایه" ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین  برنامه" راه استاد"  روز شنبه 8 آبان ماه  1400 از ساعت ۱۳ الی ۱۵:۳۰ به صورت مجازی در قالب وبینار در بستر نرم افزار تری بی برگزار شد  
در این جلسه، دکتر مریم علیزاده مدیر واحد توانمندسازی مدرسین  ضمن خوش آمدگویی به اعضای هیات علمی  دانشگاه، به معرفی دوره و پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان در ارتباط با نحوه برگزاری دوره پرداختند.
در ادامه نیز برنامه راه استاد با مروری بر زندگی حرفه ای یک معلم دانشگاه با حضور دکتر منوچهر قارونی استاد پیشکسوت قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران هدف بازاندیشی بر نقش خود به عنوان معلم دانشگاه برگزار شد.
در این برنامه دکتر قارونی با ارائه گفتگو صمیمانه بیان داشتند که معلم فردی است که دست دانشجوها را می گیرد و از لب جوی میگذراند و بعد می بیند که بچه ها به قله رسیده اند و او همچنان دست بقیه را می گیرد و از جوی عبور می دهد، از دید ایشان معلم باید حرفش را محکم بزند،خوش قول و منظم و آراسته باشد. 
ایشان در ادامه تاکید داشتند معلم دانشگاه باید گلستان سعدی را بخواند و از آن در کلاسش استفاده کند، معلم نباید تمام معلوماتش اسلاید باشد، معلم باید عاشق باشد تا بتواند سختی های آموزش را تحمل کند. آموزش بین معلم و شاگرد دو طرفه است گاهی باید علم را از شاگردان آموخت.
 در پایان این برنامه دکتر قارونی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند و تاکید داشتند معلم باید تاثیرگذار باشد. شرکت کنندگان نیز با تکمیل فرم بازاندیشی بازخوردهای خود را ارائه دادند.
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه