مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری دومین جلسه بیستمین دوره یادگار- یادگیری برای گذار به استادی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و توسعه آموزش واحد توانمندسازی: دومین جلسه "بیستمین دوره یادگار- یادگیری برای گذار به استادی" ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۱ از ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ به صورت مجازی در قالب وبینار در بستر نرم افزار اسکای روم برگزار شد.  
در این جلسه، برنامه راه استاد با مروری بر زندگی حرفه ای یک معلم دانشگاه با حضور دکتر اکبر سلطانی استاد پیشکسوت غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف بازاندیشی بر نقش خود به عنوان معلم دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه، دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به معرفی و اهمیت برگزاری برنامه پرداخت و با مطرح کردن سوالاتی در خصوص نقش و جایگاه معلمی از دکتر سلطانی، ادامه برنامه برگزار شد.
دکتر سلطانی در پاسخ به سوالات با ارائه گفتگو صمیمانه بیان کرد که هدف از آموزش، انتقال اطلاعات برای تسهیل فرایند یادگیری در کوتاه زمان ممکن است. وی در ادامه خاطر نشان کرد که تحلیل ویژگی های گروه مخاطب، در طراحی فرایند یادگیری بسیار کلیدی است و انتقال اطلاعات باید به بهترین نحو به صورت حداکثر و سریع باشد، طوری که موجب اختلال در یادگیری نشود.
دکتر سلطانی در ادامه تاکید کرد که در طراحی آموزشی به عنوان یک پیش نیاز، باید به دانش قبلی دانشجو و سبک های مختلف یادگیری آنان توجه داشته باشیم تا بتوانیم با تکنیک های مختلف آموزشی ذهن دانشجو را درگیر و وادار به فکر کردن کنیم. همچنین یک معلم دانشگاه باید در زمینه های مختلف الگو باشد و باید در کنار تسلط محتوایی، مهارت نقد اطلاعات، استدلال و قدرت استتنتاج را داشته باشد تا بتواند به عنوان یک الگو رفتاری برای دانشجویان در نظر گرفته شود. ایشان اهمیت گرفتن فیدبک را اصل مهمی دانستند که در بهتر شدن آموزش می تواند به معلم کمک کند.
 در پایان این برنامه دکتر سلطانی به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده و شرکت کنندگان نیز با تکمیل فرم بازاندیشی بازخوردهای خود را ارائه دادند.
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه