مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

17 مهر 1403 سه شنبه

برگزاری دومین وبینار بین المللی واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان در سال جاری

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دومین وبینار بین المللی این واحد با عنوان « Student Support System:A Step Towards Supporting Students as Treasures » در روز سه شنبه مورخ بیست و سوم شهریور ماه سال جاری از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۹:۱۵ و در بستر  zoom برگزار شد.
دکتر مریم کرباسی، معاون واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز که در این وبینار به عنوان هماهنگ کننده و مدیر جلسه حضور داشت؛ پس از عرض خیر مقدم به سخنرانان و مهمانان برنامه، از دکتر امیر علی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه دعوت کرد تا ضمن شروع وبینار، سخنرانان را معرفی کند.
دکتر سهراب پور پس از معرفی سخنرانان، به اهمیت داشتن سیستم حمایتی در شرایطی که میزان افسردگی، فرسودگی شغلی و تمایل به خودکشی در دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی افزایش یافته، اشاره کرد و به مرور اجمالی مقالات مرتبط با این حیطه در سراسر دنیا پرداخت. وی از پروفسور جان سندرز، استاد دانشگاه Edge Hill بریتانیا درخواست کرد تا سخنرانی خود را در رابطه با موضوع سیستم حمایت از دانشجویان ایراد نمایند.
پروفسور سندرز ضمن اشاره به رشد فردی در تمامی مراحل زندگی، از دوران کسب تحصیلات آکادمیک به عنوان یکی از این مراحل یاد کرد که فراگیران ضمن مواجهه با بحران های متعدد این دوره، به تعالی فردی دست می یابند. همچنین بیان کرد نقش حمایت گری دانشگاه در طراحی سیستم حمایت از فراگیران اهمیت والایی دارد.
در ادامه مهلا رسولی، عضو کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، به مرور دیدگاه دانشجویان در خصوص «سیستم حمایت از فراگیران» پرداخت و بیان کرد لازم است در مورد میزان استفاده از حمایت های موجود و نیازهای فراگیران بررسی بیشتری صورت گیرد.
دکتر ریتا مجتهدزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه، نیز به ابعاد مختلف خدمات حمایتی به فراگیران اشاره کرده و نحوه پیاده سازی سیستم حمایتی در محیط آموزشی را به طور مختصری توضیح داد.
سپس سخنرانان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده و در خصوص سوالات به بحث و گفتگو پرداختند.
همچنین پروفسور الیزابت کاکور، مهمان افتخاری این برنامه به بیان نظرات خود در خصوص اهمیت سیستم حمایتی فراگیران و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت.
در پایان سخنرانان برنامه به جمع بندی مباحث مطرح شده در وبینار پرداختند و با ثبت چندین عکس، دومین وبینار بین المللی واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان در سال 1400 به پایان رسید.

گالری عکس

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه