مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری دومین وبینار بین المللی واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان در سال 1402

دومین وبینار بین المللی واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان در سال 1402 با عنوان The Power of Mobile Learning: Revolution in Medical Education روز شنبه مورخ 19 اسفند ماه 1402 از ساعت 17 تا 19 در فضای زوم به صورت آنلاین برگزار شد.
وبینار با سخنرانی سارینا زارع، دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی و دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد. در این قسمت تعریف Mobile Learning، قلمروها و تاریخچه‌ آن گفته شد و ویژگی‌های وسایل همراه و کاربردهای آن‌ها در آموزش رشته‌های علوم پزشکی و در محیط بالین مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در طی بحث از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در قسمت‌های مختلف نظر و تجربه خود را از استفاده از وسایل همراه در آموزش پزشکی بیان کنند. همچنین مزایا و معایب استفاده از وسایل همراه و هرم نیازهای به‌کارگیری Mobile Learning در آموزش رشته‌های علوم پزشکی بیان شد.
در ادامه Hasnain Zafar Baloch، مدیر ارشد دانشگاه بین المللی پزشکی (IMU) از کشور مالزی اجزای Mobile Learning را شرح داد و به میکرولرنینگ (Microlearning) به عنوان یکی از ابزارهای همراه اشاره کرد و انواع Microlearning و گام‌های طراحی یک محتوای Microlearning را توضیح داد. همچنین ابزارهایی مانند Canva، H5P و 7taps که برای تولید محتوای Microlearning مناسب هستند را معرفی کرد.
در سخنرانی آخر، دکتر ریتا مجتهدزاده، عضو هیئت علمی گروه یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به معرفی نسل‌های دیجیتال و توانایی نسل‌ها در استفاده از Mobile Learning پرداخت. سپس موانع اجرای Mobile Learning در آموزش پزشکی را بیان کرد و راهنمایی‌هایی برای ادغام Mobile Learning در کوریکولوم رشته‌های علوم پزشکی ارائه داد. از جمله این راهنمایی‌ها این که می‌توان از ویدیو، بازی‌وارسازی و Microlearning برای ادغام Mobile Learning در آموزش پزشکی استفاده کرد. در این قسمت از شرکت‌کنندگان برای مشارکت در بحث استفاده شد. همچنین نظریه‌های یادگیری که اساس Mobile Learning در آموزش پزشکی را شکل می‌دهند، بررسی شد.
در انتهای وبینار به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد و جمع‌بندی از مطالب گفته شده صورت گرفت.

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

تصاویر

Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings