مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری سومین جلسه مهارت های نرم در سال جاری

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، سومین نشست از دوره پیشرفته «مهارت های نرم برای دانشجویان» در روز دوشنبه مورخ بیست و نهم آبان ماه سال 1402 از ساعت 17:30 تا 19:30 در تالار دانشجو به صورت حضوری برگزار شد. سلسله جلسات مهارت های نرم، ویژه دانشجویان رشته- مقاطع علوم پزشکی و با هدف آموزش مهارت های نرم به منظور ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی و توسعه سبک زندگی برگزار می شود.

دکتر ابوالفضل صلواتی ‌زاده، عضو کارگروه پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مدرس دوره ‌های تخصصی مهارت ‌های نرم در ایران و امارات در این جلسه به تدریس مهارت های ارتباط کلامی و غیر کلامی پرداخت. وی فقدان آموزش مهارت های نرم در طول دوران تحصیل را یکی از بزرگترین نقاط ضعف سیستم آموزشی خواند و یادگیری این مهارت ها را توصیه کرد.

دکتر صلواتی زاده، در این کارگاه دو ساعته به مرور 16 مهارت نرم پرداخت و از برگزاری هر یک از مهارت ها در جلسه ای مجزا خبر داد. وی مهارت های ارتباطی، مدیریت زمان، انجام کار تیمی، اصول و فنون مذاکره، فن بیان، خود آگاهی، خود انگیزشی، تفکر خلاق، مدیریت بحران، شنونده فعال بودن، توجه به زبان بدن، عدم قضاوت دیگران را با مثال های ملموس توضیح داد. همچنین به بیان اصول یک ارائه موثر پرداخت و بر عدم تقلید از دیگران در ارائه، خود ارزیابی و دریافت بازخورد از دیگران برای تمرین و بهبود ارائه تاکید کرد؛ و آموزش، مطالعه، تمرین و تجربه را در کنار یکدیگر موثر دانست.

استاد، برقراری ارتباط موثر را در مشاغل تخصصی و بویژه کادر درمان و متخصصان حوزه آموزش بسیار ضروری دانست و گفت: برای برقراری ارتباط، توجه به ویژگی های طرف مقابل لازم است و افرادی که شبکه ارتباطی گسترده ای دارند از درون خوشحال ترند. وی در پایان بر زندگی کردن نه صرفا زنده بودن، تلاش در جهت داشتن نیت خیر در انجام امور و تبدیل شدن به بهترین خود را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد مطالعه چندین کتاب از جمله کتاب علیه تربیت فرزند را داد. سومین جلسه مهارت های نرم در سال جاری با ثبت چندین عکس به یادگار به اتمام رسید.

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

تصاویر

Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings