مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری مراسم افتتاحیه و اولین کارگاه «اولین مدرسه کشوری پژوهش در آموزش»

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، سه شنبه 16 مرداد 1403، افتتاحیه اولین دوره مدرسه پژوهش در آموزش به صورت آنلاین و با حضور دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد، سپس دکتر مافی نژاد نکاتی در خصوص این دوره و اهمیت پژوهش در آموزش بیان کرد. وی با بیان اینکه اکثر شرکت کننده های این دوره دغدغه آموزش داشته اند گفت: انجام مطالعات در حوزه آموزش یک تجربه لذت بخش اما دشوار است و دانشجویان نباید از مشکلات ابتدای مسیر نا امید شوند چرا که باعث رشد آن ها در این حوزه خواهد شد. همچنین با بیان اینکه زحمات بسیاری برای تدوین این دوره کشیده شده است گفت: تمام تلاش ما و دانشجویان طراح «مدرسه پژوهش در آموزش» فراهم کردن دوره ای با کمیت و کیفیت بالا بوده؛ بدین منظور از اساتید خبره این حوزه دعوت کرده ایم که از زحمات آن ها پیشاپیش تشکر می کنم.
دکتر مافی نژاد در ادامه، ارائه نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان را برای دستندرکاران و طراحان دوره، و برنامه ریزی برگزاری دوره در سال های آتی مفید و موثر دانست.
در ادامه مهناز سادات مرتضوی، عضو کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه و دبیر دانشجویی دوره، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان و ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری جلسات، از مسئولین مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه به منظور حمایت همه جانبه در برگزاری این مدرسه تشکر کرد.
سپس اولین جلسه «مدرسه پژوهش در آموزش» با تدریس دکتر مریم کرباسی مطلق، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان ترندهای آموزشی شروع شد.
دکتر کرباسی مطلق با طرح سوال ترند چیست؟ و دعوت به پاسخ گویی، دانشجویان را به چالش کشید، سپس منابع جستجوی ترندهای آموزش پزشکی را عنوان کرد و گفت: علاوه بر پیگیری همایش های معتبر آموزش پزشکی، برای بررسی دقیق تر باید مجلات تخصصی و پایگاه های علمی معتبر را نیز مورد بررسی قرار داد. وی ضمن معرفی تعدادی از پایگاه های علمی آموزش پزشکی و مجلات داخلی و خارجی این حوزه تاکید کرد بعضی مجلات داخلی نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه، با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد ترندهای بسیاری شده است گفت: واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، بازی وارسازی، یادگیری از راه دور، به کارگیری ربات ها و ... از ترندهای سال 2024 هستند که برای بسیاری از دانشجویان ممکن است جذاب باشد. در پایان جلسه نیز به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

 

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings