مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری نشست هم اندیشی در خصوص راه اندازی دوره های آموزشی جدید بین الملل

به گزارش واحد برنامه ­ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، جلسه هم ­اندیشی در خصوص چگونگی ارایه درخواست راه ­اندازی دوره ­های آموزشی جدید در حوزه بین­ الملل به میزبانی مدیریت مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و با حضور دکتر سید مهدی رضایت معاون آموزشی پردیس بین­ الملل و تیم همراه، دکتر سید مهدی قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دانشگاه و دکتر شکوه ورعی مدیر دفتر توسعه آموزش پردیس بین الملل، امروز شنبه بیست و پنجم دی ماه در سالن شورای مرکز، برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، حضور مهمانان ارجمند را خوشامد گفته و از برگزاری این جلسه، ابراز خوشوقتی کرد. سپس دکتر سپند ریاضی مدیر واحد برنامه ریزی آموزشی، در خصوص روند موجود ارایه درخواست راه ­اندازی بر مبنای مفروضات  و مستندات در تمامی دانشکده­ ها و به طور اخص در حوزه بین ­الملل، توضیحاتی را ارایه کرد.
در ادامه دکتر رضایت ضمن تأکید بر اتفاق نظر در خصوص ضرورت وجود چارچوبی برای ارایه درخواست راه ­اندازی دوره­ های جدید بین ­الملل، در خصوص روند فعلی و تغییر ساختار حوزه مرتبط با این موضوع در دبیرخانه شورای عالی برنامه ­ریزی علوم پزشکی، به بیان مطالبی پرداخت. وی ضمن ابراز خوشوقتی از تعامل خوب دانشگاه و وزارت متبوع در این حوزه، بر لزوم تعیین و تدوین شاخص­ های ارزیابی برای رشته­ های جدید بین ­الملل، تأکید و واحدهای زیرمجموعه آن معاونت از جمله دفتر توسعه آموزش را به عنوان مسؤول تدوین شاخص­ های اولیه برای طرح در جلسه مشترک بعدی، معرفی کرد.
در ادامه دکتر قاضی خوانساری ضمن بیان نکاتی در خصوص ساختار فعلی گردش کار تصویب برنامه ­های درسی، ابراز امیدواری کرد همکاری و همراهی پردیس بین­ الملل، مدیریت تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، بسترساز ارتقای روند موجود و تسریع فرایند تصویب درخواست راه ­اندازی رشته­ های جدید در حوزه بین­ الملل باشد.
در پایان، دکتر مافی نژاد بر لزوم تشکیل جلسات مداوم و ارایه مشاوره تخصصی واحد برنامه­ ریزی آموزشی مرکز تا حصول نتیجه مورد نظر تأکید کرده و مقرر شد ضمن شکل­ گیری چارچوب ضرورت­ سنجی اختصاصی حوزه بین ­الملل و شاخص ­های نحوه اجرا و پیاده ­سازی کوریکولوم، جلسه مشترک بعدی در بازه زمانی حداکثر یک ماه آینده، برگزار شود. 

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه