مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری کارگاه تفکر سیستمی در آموزش علوم پزشکی

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش، واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، در ادامه سلسله کارگاه های مهارت های نرم، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ کارگاه تفکر سیستمی در آموزش علوم پزشکی برگزار شد و بیش از صد نفر به صورت حضوری و آنلاین در این برنامه شرکت کردند.
در ابتدا پیام خانلری، دانشجوی دکترای تخصصی ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مقدماتی از مبانی تفکر سیستمی ارائه کرد و به معرفی سخنرانان و برنامه کارگاه پرداخت.
سپس سارینا زارع، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از سخنرانی در مورد علم سیستم های سلامت، مدل Three-Pillar را برای آموزش علوم پزشکی، و چارچوبی را برای طراحی کوریکولوم آموزشی معرفی کرد.
در ادامه نسیم نادی مقدم، دانشجوی دکترای مطالعات اعتیاد این دانشگاه، به توضیح کاربرد تفکر سیستمی در مراقبت های بهداشتی و درمانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود در رابطه با اهمیت سیستم های بهداشتی به عنوان یک رکن تاثیرگذار در همه جوامع، از ابتدای تشکیل زندگی اجتماعی تاکنون صحبت کرد و در مورد اهمیت تفکر سیستماتیک در مراقبت های بهداشتی توضیحاتی داد. نادی مقدم سخنان خود را با تعریف 14 عادت اساسی یک متفکر سیستمی ادامه داد و در رابطه با این عادات مثال هایی ارائه کرد. سپس شرکت کنندگان به سوالات ایشان در مورد تفکر سیستمی پاسخ دادند.
در پایان خانلری یک مدل سیستمی برای ایمنی بیمار و یک مدل سیستمی برای سیستم آموزش علوم پزشکی معرفی کرد، و در بحث و نتیجه گیری افزود، ادغام آموزش علوم پزشکی در عرصه خدمات بهداشتی درمانی یکی از کارهای مبتنی بر تفکر سیستمی است و نیاز است این روند حفظ شود.

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

تصاویر

Enter your desired term to search
Enter your desired term to search
Theme settings