مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی تهران

15 آذر 1404 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1404/09/09 - 08:36
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری هشتمین جلسه از مدرسه جامع کشوری تابش

در هشتمین جلسه از مدرسه جامع کشوری تابش «توانمندسازی ایده برتر شو»، دکتر الهام دانش‌پرور، روانپزشک و برنده ایده برتر جشنواره ایده‌های نوآورانه آموزشی سال ۱۳۹۸، درباره تجربه خود در زمینه این جشنواره و مسیر ایده تا رسیدن به ایده برتر جشنواره نکاتی را بیان کرد.

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، هشتمین جلسه از مدرسه جامع کشوری تابش «توانمندسازی ایده برتر شو» در روز شنبه ۸ آذر ۱۴۰۴ به صورت برخط و در بستر اسکای روم برگزار شد.
در ابتدا، دکتر الهام دانش‌پرور، روانپزشک و برنده ایده برتر جشنواره ایده‌های نوآورانه آموزشی سال ۱۳۹۸، درباره تجربه خود در زمینه این جشنواره و مسیر ایده تا رسیدن به ایده برتر جشنواره نکاتی را بیان کرد.
نکته مهمی که در این قسمت به آن اشاره شد، این بود که حتما باید دانشجویان شرکت‌کننده در هر رویدادی، شیوه‌نامه آن و تجربه شرکت‌کنندگان قبلی آن رویداد را مطالعه کرده، و سعی کنند در آن رویداد، اعم از المپیاد، جشنواره‌های آموزشی یا موارد دیگر، بهتر از شرکت‌کنندگان دوره های قبل عمل کنند.
همچنین دکتر دانش‌پرور اشاره کرد که به علت اهمیت نگارش کلمات در متن ایده، بهتر است نوشتن آن به لحظات آخر موکول نشود.
سپس زهرا ایران‌پور، برگزیده جشنواره ایده‌های نوآورانه آموزشی سال ۱۴۰۳، تجربیات خود در مسیر ایده‌پردازی در حیطه آموزش پزشکی را بیان کرد. وی تعیین چارچوب ایده نوآورانه آموزشی، مراحل پیدا کردن ایده، سطح نوآوری ایده و اهمیت آن در نحوه داوری ایده را توضیح داد.
ایشان در ادامه، خلاقیت در بیان عنوان ایده و سپس بخش‌های مختلف متن ایده را توضیح داد و در نهایت، دانشجویان را به الهام‌ گرفتن از ایده‌های دوره‌های قبل و استفاده از این ایده‌ها جهت بهبود ایده‌پردازی خودشان دعوت کرد.
قسمت انتهایی جلسه نیز به انتقال تجربه دکتر علی ریحانیان، دیگر برگزیده جشنواره ایده‌های نوآورانه آموزشی در سال ۱۴۰۳ اختصاص یافت. ایشان در حین بیان تجارب گذشته خود، به این نکته اشاره کرد که بهتر است بیشترین میزان پروسه ثبت ایده به خود ایده‌پردازی و دقیق و شفاف کردن خود ایده اختصاص یابد. همچنین دکتر ریحانیان به همدلی، به عنوان یکی از ارکان اصلی کار گروهی اشاره کرد و مثالی از تجربه شخصی خود در زمینه همدلی بیان کرد. همچنین ایشان به خلاقیت، به عنوان یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نظر داوران را در حین داوری ایده به خود جلب کند اشاره کرد و مثال‌هایی از خلاقیت در نحوه ارائه ایده بیان کرد.
واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران امیدوار است با برگزاری این گونه دوره‌ها زمینه‌های نوآوری و بهبود کیفیت آموزش را از طریق مشارکت دانشجویان در فرایند ایده‌پردازی فراهم سازد.

  • کد خبر : 311117
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه