استقبال گسترده ی دانشکده های دانشگاه از کارگاه برنامه ریزی آموزشی مبتنی بر توان مندی
كارگاه برنامه ريزي آموزشي مبتني برتوانمندي، با حضور جمع كثيري از مديران و مسؤولان دست اندركار آموزش و بهويژه بازنگري برنامه هاي درسي دانشكده ها، در روزچهارشنبه مورخ ۲۱خرداد ماه، از ساعت8:00 تا 16:00، در سالن اجلاس واقع در طبقه نهم ساختمان ستاد مركزي دانشگاه، برگزار شد.
پس از برگزاري مراسم افتتاحيه و معارفه، دكتر عظيم ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي دانشگاه، ضمن ايراد سخناني در خصوص «كليات برنامه ريزي آموزشي»،به بيان گامهاي طراحي برنامه آموزشي با توجه به الگوي هاردن پرداختند.
سپس ضمن پاسخ به پرسشهاي اعضاي هيأت علمي مدعو، هر يك از موارد طرح شده در سخنراني، تبيين و تشريح شد. در بخش بعدي كارگاه، دكتر گندمكار، نكاتي را در خصوص «اصول و روند نگارش توانمندي هاي دانش آموختگان»، بيان كرده و در فرصت پيشبيني شده براي مباحثه و تبادل نظر با شركت كنندگان، ضمن تمركز بر نكات و موضوعات داراي ابهام، به پرسشهاي شركتكنندگان، پاسخ داد.
در ادامه به منظور تعميق موارد آموزش داده شده، گروههايي متشكل از شركت كنندگان در قالب چهار كار گروهي تعريف شده، با چگونگي تدوين توانمنديهاي دانش آموختگان و برنامه ريزي آموزشي مبتني بر توانمندي آشنا شدند و ضمن تجربه فرايندي تعاملي و مشاركتي با امكان بحث و تبادل نظر با ساير اعضاي گروه و مدرسين كارگاه، فرايند تدوين توانمندي هاي دانشآموختگان دوره پزشكي عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
چگونگي اجراي طرح توسعه آموزش مربوط به تدوين توانمندي هاي دانش آموختگان، موضوع مهم ديگري بود كه در كار گروهي چهارم، به آن پرداخته شد.
سخن پاياني كارگاه نيز، به بيان مطالبي با «عنوان برنامه ريزي آموزشي مبتني بر توانمندي: از حرف تا عمل» اختصاص داشت كه توسط محبوبه مافي نژاد ارائه شد. در پايان كارگاه نيز، مدير مركز ضمن جمع بندي مطالب، به پرسشهاي حاضران پاسخ دادند.
ارسال به دوستان