برگزاری آخرین جلسه دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی ( دانا)
به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و توسعه آموزش: آخرين روز از پنجمين دوره آموزشي نشر آموزش پزشكي (دانا) در تاريخ يكم خرداد ماه سال جاري در محل مركز پژوهش هاي علمي دانشجويان برگزار شد.
در آخرين روز از اين دوره، دانشجويان در قالب شش تيم به ارائه كار تيمي با موضوعات از پيش تعيين شده درحيطه آموزش پزشكي پرداختند. ارائه ها توسط اساتيد دوره دانا مورد داوري و ارزشيابي قرار گرفت و به سه تيم اول تا سوم جوايز نفيسي اهدا شد.
پس از چند هفته كار تيمي، در روز آخر دوره دانا تيم هاي دانشجويي، هر يك در مدت بيست دقيقه به ارائه كار تيمي خود پرداختند. دوشنبه يكم خرداد ماه شش تيم با بهره گيري از نوآوري هاي آموزشي و بازي سازي، استفاده از اجراي نمايش زنده، تهيه فيلم آموزشي، مصاحبه با دانشجويان، preziو ... نتيجه چند هفته كار تيمي خود را در موضوع يك مقاله از سري مقالات 12tips، به معرض نمايش گذاشتند. پس از پايان ارائه ها، هيات داوران متشكل از اساتيد دوره: دكتر ميرزازاده، خانم دكتر عليزاده و خانم دكتر مافي نژاد و همچنين خانم مهديس مروتي به عنوان داور دانشجويي، بر اساس چك ليست هاي از پيش طراحي شده در سه بخش خلاقيت، محتوا و مهارت، ارائه ها را داوري كردند و از سه تيم برتر با جوايز نفيس قدرداني شد.
تيم برگزيده اول با موضوع «integrated curriculum» به اجراي يك نمايش زنده خلاقانه پرداختند و با بهره گيري از فيلم آموزشي كه خودشان ساخته بودند و تئاتر با چاشني كمدي و با بيان عملي چالش هاي موجود در مسير ادغام يك كوريكولوم بسيار مورد توجه داوران قرار گرفتند و حائز رتبه اول شدند.
تيم دوم برگزيده در اين دوره با موضوع programatic assessmentبا مطرح كردن يك سناريو فرضي در دپارتمان بيوشيمي و پخش يك فيلم از نتايج آزمون فرضي داستان، به اجراي سناريو در قالب يك بحث در دپارتمان بيوشيمي بين اساتيد گروه آموزشي پرداختند و مزايا و معايب و راهكار هاي اجرايي را در حيطه موضوع ارائه مطرح كردند. همچنين اين گروه پاسخ هاي از پيش تعيين شده اي را در قالب پاكت به مخاطبان دادند و با چند توقف كوتاه و طرح چند پرسش، مخاطبان را به يافتن پاسخ از ميان برگه هاي داخل پاكت وا داشتند كه با توجه به محدوديت زمان روش خلاقانه و مناسبي براي درگير كردن فراگيران در امر آموزش به شمار مي رفت و موجب شد اين تيم به رتبه دوم برسد.
گروه سوم برگزيده نيز با موضوعlearner centered learningاقدام به آموزش مبحث مغالطه در قالب يك بحث دانشجو محور و كار گروهي پرداختند. اين گروه از محتوا هاي متنوعي براي ارائه خود استفاده كردند و حتي تصميم داشتند از روش هاي آنلاين و الكترونيكي نيز استفاده كنند كه در نهايت مقداري از زمان خود را حين چالش هاي پيش رويشان از دست دادند و رتبه سوم را كسب كردند.
سه گروه ديگر نيز با وجود نقاط قوت و ضعف خود ارائه هاي خوب و قابل قبولي داشتند و هر يك با ابزار هاي متنوع موضوعات مقالات خود را در مباحثcurriculum renewal،reflection وPBLارائه كردند.
در پايان آخرين روز از دوره دانا پس اهداي جوايز، دكتر ميرزازاده مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش از اساتيد، كادر اجرايي و دانشجويان شركت كننده در اين دوره تشكر و ضمن تشويق دانشجويان به مشاركت بيشتر در امر آموزش، براي همه ايشان آرزوي موفقيت كردند.
ارسال به دوستان