برگزاری پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش
به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و توسعه آموزش، نوزدهمین برنامه هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران که پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش است، مورخ سه شنبه ۳ خرداد ماه، ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت هیبرید مجازی و حضوری (به صورت محدود) در سالن دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
در ابتدا دکتر فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، ضمن خوشامدگویی، بر یکی از اهداف مهم این جشنواره از جمله استفاده از نظرات و پیشنهادات دانشجویان در حوزه فعالیت های توسعه آموزش تاکید کرد و گفت: امید است محصولاتی که از جشنواره دانشجویی حاصل می شود بهبود یابد و کمک کننده راه باشد. هدف این جشنواره معرفی فعالیت های شاخص حوزه توسعه آموزش دانشجویی در سطح کلان منطقه ۱۰ است. وی در ادامه از همه فراگیران که ایده های نوآورانه خود را به مرحله اجرا درآوردند تشکر و قدردانی کرد.
دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، از جمله رسالت های مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه را دخیل کردن دانشجویان در امر توسعه آموزش بیان کرد. دکتر مافی نژاد اشاره کرد که بهره گیری از قوه خلاقیت، شور و اشتیاق و انگیزه بالای دانشجویان میتواند به عنوان یک نیروی حرکت موثر در پیشبرد پروژه های توسعه آموزش لحاظ شود. وی در ادامه علاوه بر اینکه مروری بر محورهای پنجمین جشنواره توسعه آموزش داشت، به گزارشی اجمالی از روند داوری پنجمین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش اشاره کرد و در نهایت از تیم کمیته اجرایی دانشجویی تشکر و قدردانی کرد.
سپس دکتر امیر علی سهراب پور، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مهارت های نرم در دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد که فقط نمره نیست که باعث ممتاز شدن می شود بلکه مهارت های نرم و تعامل بین انسان ها نیز مهم است. در این سخنرانی به ۱۰ مهارت نرم از بین صدها مهارت نرم موجود، اشاره شد. مهارت های نرم عبارتند از لیدرشیپ یا رهبری، ارتباط موثر، همدلی، کنترل استرس، اخلاق کاری مستحکم، تواضع، توجه به جزئیات یا کنجکاوی، اعتماد به نفس، نگرش پذیرنده یا یادگیری مادام العمر و در نهایت نگرش مثبت.
در حین برگزاری جشنواره علاوه بر پخش کلیپ های آثار برگزیده دانشجویان درحوزه فرایند، ایده و پژوهش، کلیپ های تهیه شده در واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی نیز پخش می شد. این رویداد با حضور 438 نفر شرکت کننده برگزار شد
عناوین آثار برگزیده به تفکیک محورهای جشنواره به شرح ذیل است:
محور فرایند آموزشی:
رتبه اول:
باز طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آموزش داخلی کارآموزان رشته پزشکی مجتمع بیمارستانی امام خمینی در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با استفاده از مدل ارزشیابی CIPP
رتبه دوم:
طراحی و اجرای دوره آموزشی مبتنی بر بازی جهت آشنایی با مغالعات(تفکر نقادانه)
محور ایده نوآورانه آموزشی:
رتبه اول:
آموزش مهارت های آماری به روش خود آموزی
رتبه دوم:
آموزش تشخیص و درمان کمردرد و گردن درد برای دانشجویان فیزیوتراپی با استفاده از یک سامانه هوشمند مبتنی بر موبایل
محور طرح پژوهش در آموزش:
بررسی تاثیر منتورینگ مجازی بر سبک های یادگیری و آمادگی برای یادگیری خودراهبر در دانشجویان جدید الورود دانشکده پزشکی در نیمسال اول تحصیلی
ارسال نظر