بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود
بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت آموزشی، دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: رویدادهای این همایش در قالب سخنرانیهای کلیدی، کارگاههای آموزشی، صبحانههای کاری، سمپوزیومها، سخنرانیهای کوتاه، کلینیک مشاوره آموزشی، ارائه پایان نامهها، ارائه تجربیات کلان مناطق، مناظره، ارائه پوسترها برگزار میشود.
وی ادامه داد در کنار همایش امسال، پنجمین جشنواره ایده های نوآورانه دانشجویی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز برگزار می شوند.
دکتر مافی نژاد درباره سمپوزیومها خاطر نشان کرد: ۶ سمپوزیوم به زبان فارسی، ۲ سمپوزیوم بین المللی و 2 سمپوزیوم دانشجویی در این همایش برگزار می شود.: همچنین در این همایش بیش از 20 سخنران خارجی به صورت مجازی و حضوری شرکت دارند و سخنرانان داخلی هم در قالب سمپوزیوم به ارائه نظرات و تجربیات خود می پردازند.
وی ادامه داد در همایش امسال نیز ۱7 کارگاه آموزشی (3 کارگاه بین المللی، ۲ کارگاه دانشجویی و ۱۲ کارگاه به زبان فارسی و یک دوره مهارتهای حیاتی یادگیری در آموزش (محیا) برنامه ریزی شده است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران به برپایی غرفه های دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق و غرفه دانشجویی و نیز شرکت های دانش بنیان با عرضه محصولات مرتبط با توسعه آموزش پزشکی در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: علاقمندان برای اطلاع از آخرین اخبار همایش آموزش علوم پزشکی به آدرس سایت همایش: https://ichpe.org/fa/ مراجعه کنند.
استقبال بی نظیر در ثبت 698 خلاصه مقاله در بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی
دکتر مافینژاد درباره تعداد مقالات همایش گفت: 698 خلاصه مقاله برای بیست و چهارمین دوره همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۰۰ سخنرانی کوتاه به زبان فارسی، 16 سخنرانی کوتاه به زبان انگلیسی با مشارکت محققان بین المللی و 2۰۰ پوستر ارائه میشوند.
وی اتصریح کرد: ۶۷ داور به بررسی خلاصه مقالات ارسال شده پرداختند و ۶۴ نفر نیز داوری ایدههای نوآورانه را برعهده داشتند.
جایزه تداوم در بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران به تغییرات عمده در همایش سال جاری نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و افزود: از آن جمله می توان به اهداء جایزه تداوم اشاره کرد؛ این جایزه به صاحبان فرآیندهای دانش پژوهی برگزیده دورهای پیشین همایش کشوری آموزش پزشکی که پس از دریافت جایزه به مدت ۵ سال همچنان اجرای آن فرایند ادامه داشته است، تعلق می گیرد. از مجموع 34 فرایند حائز جایزه تداوم، دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق با اخذ 7 جایزه فرایند دارای تداوم درخشید.
پنجمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی
جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی نیز به موازات همایش آموزش علوم پزشکی در سطح کشوری برگزار می شود. در سالجاری با استقبال بی نظیر دانشجویان 353 ایده از کل کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 6 ایده در کل کشور برگزیده و حائز رتبه شد. درخشش چشمگیر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جشنواره; 2 ایده از مجموع 6 ایده دارای رتبه کشوری شد.
شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
دکتر مافینژاد در ادامه به برگزاری شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در سطح دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری تعداد 32 فرایند به دبیرخانه جشنواره دانشگاهی ارسال شد. کلیه فرایندهای ارسالی سپس در کمیته های تخصصی داوری و با معیارهای اولیه مورد بررسی قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در شش حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، یادگیری الکترونیک و محصولات آموزشی به رقابت پرداختند.در ادامه این فرآیندها در کمیته داوری تخصصی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه مطرح و بررسی شد و در نهایت در هیئت داوران دانشگاه بررسی و بر اساس امتیاز حاصل رتبه بندی شده و فرایندهای رتبه 1 دانشگاهی از هر حیطه به جشنواره کشوری ارسال شدند.
وی در توضیح جشنواره شهید مطهری در سطح دانشگاهی افزود: دستاورد چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران در شانزدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری اخذ یک فرایند حائز رتبه 1 در حیطه یاددهی-یادگیری و دو فرایند حائز رتبه 2 در حیطههای یادگیری الکترونیکی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی بود. همچنین دو فرایند نیز در حیطه ارزشیابی آموزشی و محصولات آموزشی قابل تقدیر شناسایی شدند.
ارسال نظر