تجلیل از 12 فرایند برتر آموزشی در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
همزمان با هفته آموزش و در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از صاحبان 12 فرایند برتر آموزشی تجلیل شد.
![](/thumbnail/550-h_100/uploads/173/2023/Apr/30/DSC02971_1.jpg)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل اساتید عرصه آموزش پزشکی و برای شناسایی و معرفی فرایندهای آموزشی مطلوب کشوری، دانشگاهی و همچنین نوآوری، ابداع و معرفی فرایندهای جدید در راستای ارتقا آموزش پزشکی در هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت سالانه برگزار می شود.
در جشنواره آموزشی شهید مطهری 9 اردبیهشت 1402، دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانشگاه را در پویایی آموزشی به رودهای خروشان تشبیه کرد و گفت: در فرایندهایی که برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود شاهد جوشش و پویایی جدی هستیم که حاصل تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در همه دانشکده ها است.
دکتر علامه با مقایسه طرح های کشوری دانشگاه با طرح های برتر سایر دانشگاه ها گفت: طرح هایی که به دلیل محدودیت انتخاب در دانشگاه ما رد می شود در مقایسه با طرح های کشوری ارجح تر است و این نشان می دهد که هدایت و خدمت به این مجموعه کار راحتی نیست و بسیار دشوار است.
معاون آموزشی دانشگاه با قدردانی از تلاش اساتید و فراگیران دانشگاه در توسعه آموزش گفت: بار اصلی آموزش را اساتید و فراگیران برعهده دارند و چینش فرایندها از دانشکده های مختلف نیز نشان می دهد همه تلاش می کنند رتبه دانشگاه در سطح کشور و منطقه بهبود پیدا کند در مسیر پیشرفت باشد.
دکتر علامه با اشاره به اختصاص جایزه تداوم به جشنواره کشوری شهید مطهری، بر تدوام اجرای فرآیندهای توسعه آموزشی تاکید کرد و گفت: امسال جشنواره کشوری شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و در این جشنواره جایزه تدام، برای طرح های ادامه دار در نظر گرفته شده؛ تداوم اجرای فرایندها در دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مورد توجه قرار دارد و امیدوارم در سیستم آموزشی دانشکده ها نیز جایگاه خود را پیدا کند.
معاون آموزشی دانشگاه در پایان سخنان خود از دکتر مافی نژاد و همکاران معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه قدردانی کرد و گفت: شنیدن خلاصه فرآیندهای برتر دانشگاه در این جشنواره به ایده گرفتن در آینده و برنامه ریزی برای ادامه دار شدن طرح ها کمک می کند.
درخشش دانشگاه با کسب ۳ فرایند حائز رتبه و ۲ فرایند قابل تقدیر در جشنواره کشوری شهید مطهری
سپس دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، هدف از برگزاری جشنواره شهید مطهری را تجلیل و شناسایی فرآیندهای آموزشی برتر دانشگاهی و کشوری و همچنین ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای آموزشی در رده های مختلف دانشجویان دانست و افزود: فرایندهای منتخب دانشگاه در شش حیطه «تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی»، «یاددهی و یادگیری»، «مدیریت و رهبری آموزشی»، «ارزشیابی آموزشی»، «طراحی و تولید محصولات آموزشی» و «یادگیری الکترونیک» بر اساس مراحل متعدد داوری های انفرادی، تخصصی و هیات داوران جشنواره انتخاب شدند.
دکتر مافی نژاد با اشاره به فرایندهای ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال از ۳۲ فرایند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، از هر حیطه دو فرآیند برگزیده در سطح دانشگاه انتخاب شدند و فرآیند اول آن حیطه به جشنواره کشوری شهید مطهری معرفی شد.
دکتر مافی نژاد با اعلام تداوم اجرای ۶۷ درصدی فرایندهای منتخب دانشگاهی سال های گذشته گفت: بر اساس بررسی انجام شده حدود ۶۷ درصد از فرایندهای منتخب سال های گذشته، همچنان در سیستم آموزشی به منظور آموزش دانشجویان بکار گرفته میشود و ماندگار شده اند که میتواند به نشر و توسعه اثرات مثبت اجرای این فرایندها در ارتقاء روند یادگیری دانشجویان بیانجامد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به امکان ارایه مشاوره های تخصصی به علاقمندان فعالیت در زمینه توسعه آموزش گفت: باتوجه به تجربه سال گذشته کلینیک های مشاوره فرد به فرد پیش از جشنواره دایر شد و همکاران علاقمند به توسعه آموزش از تجربیات اساتید برجسته این عرصه بهره مند شدند.
دکتر مافی نژاد با مقایسه دستاوردهای دانشگاه در نگاه کشوری گفت: امسال از نظر فرایندهای حائز رتبه و قابل تجلیل کشوری شاهد رشد هستیم و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اخذ سه دستاورد حائز رتبه یک و دو و همچنین دو فرآیند قابل تقدیر، جزء دانشگاه هایی است که عملکرد شاخصی در سطح کشوری داشته است.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به جوایز برگزیدگان جشنواره گفت: امتیاز دانش پژوهی کشوری به فرآیندهای برتر، امتیازات آموزشی اعم از پایه تشویقی و جوایز نقدی به صاحبان فرایندهای برگزیده اعطا می شود.
ارسال نظر