مراسم افتتاحیه و اولین جلسه دوره تابش
به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، اولین روز از دوره تابش در روز شنبه مورخ اول مهر ماه سال ۱۴۰۲ افتتاح شد. در ابتدای جلسه دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز نوآوری های بین رشته ای را به عنوان بستر مناسب برای پرورش و اجرای ایده های دانشجویان اعلام کرد. دکتر علامه اذعان کرد این مرکز به ایجاد فرصت گفتمان بین رشته ای برای تبدیل ایده ها به محصولات کمک خواهد کرد. سپس دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه بر نقش دانشجویان به عنوان ذی نفعان اصلی فرایند آموزش در ارایه ایده های نواورانه آموزشی تاکید کرد و از آن به عنوان فرصتی برای کمک به بخش های مختلف تصمیمگیری در دانشگاه یاد کرد. وی همچنین افزود در بخش فردی نیز حضور در این دوره ها به دانشجویان در تقویت رویکرد نقادانه و خلاقانه نسبت به وضعیت موجود، رهبری و تیم سازی در کنار استفاده از تجارب اساتید بنام دانشگاه کمک خواهد کرد. در ادامه دکتر نسترن مقبولی، مدیر واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان به توضیح شیوه نامه این دوره پرداخت و اعلام کرد در انتهای دوره تابش از سه گروه دارای ایده برتر تقدیر خواهد شد. در نهایت زهرا ایران پور مبارکه، دبیر کمیته دانشجویی توسعه آموزش و دبیر مدرسه تابش، به اهداف دوره تابش و اهداف آن اشاره کرد که در مرحله اول، دانشجویان ایده های خود را ثبت میکنند و در مرحله دوم با کمک منتورینگ و جلسات مشاوره ای، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران طرح های خود را نهایی کرده و برای جشنواره آماده میکنند. پس از مراسم افتتاحیه، جلسه اول از مجموع جلسات آموزش تئوری مدرسه تابش برگزار شد. این جلسه با عنوان «ایده پردازی» توسط دکتر علی ریحانیان، عضو کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران تدریس شد. دکتر ریحانیان به آشنایی دانشجویان با مفاهیم مرتبط با ایده پردازی پرداخت و تعاریف گسترده ای از واژه هایی مثل ایده و خلاقیت را ارائه نمود. در ادامه درباره روش های تفکر و خلاقیت توضیح داد؛ با طرح معما و سوال در حوزه خلاقیت و ایده پردازی، دانشجویان را به چالش کشید و با مشارکت دانشجویان، وبینار را ادامه داد. اولین جلسه دوره تابش پس از پرسش و پاسخ، به اتمام رسید.
ارسال نظر