در دوازدهمین جلسه دوره چهارم شورای دانشگاه بر اجرای شیوهنامههای ارزشیابی در سال 95 تأکید شد
در اين نشست شوراي دانشگاه، وضعيت پيشرفت تدوين و اجراي شيوهنامههاي ارزشيابي دانشكدههاي دانشگاه مورد بررسي قرار گرفت. علاوه بر اين يك مورد پيشنهاد اساتيد وابسته دانشگاه مورد بررسي قرار گرفت.
در دوازدهمين جلسه دوره چهارم شوراي دانشگاه كه 8 آذر 94 در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، دكتر جعفريان رييس دانشگاه گزارش مختصري از شركت در دورهleadership for healthكه در كشور عمان و از طرف دفتر مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني برگزار شد و ايشان در آن شركت كرده بودند ارايه كرد.
بر اساس اين گزارش هدف از برگزاري اين دوره آموزشي تقويت توان ليدرشيپ در دست اندركاران حوزه سلامت است كه در جريان آن با استفاده از روش هاي تعاملي و بحث در مورد موضوعات مبتلا به كشورهاي منطقه تلاش مي شود اين افراد قابليت هاي ليدرشيپ خود را ارتقا دهند.
ايشان ضمن تاكيد بر اهميت حضور نمايندگان كشور و دانشگاه در عرصه هاي اين چنيني بر اهميت مستند سازي فعاليت هاي انجام شده در كشور براي ارايه مناسب در سطح بين المللي و نيز تقويت زبان انگليسي اعضاي هيات علمي دانشگاه براي حضور قوي تر در اين گونه مجامع و ساير محافل علمي تاكيد كرد.
دكتر جعفريان همچنين با اشاره به ابلاغيه جديد در خصوص نحوه انتصاب معاونان و مديران دانشكده ها و بيمارستان ها بر واگذاري حق انتخاب معاونين دانشكدهها و بيمارستانها توسط روساي دانشكده و بيمارستانها تأكيد كرد و اجراي آن را منوط به هماهنگي با معاونين ذيربط دانشگاه و مدت دار بودن احكام معاونان دانست.
در ادامه و در قالب دستور جلسه اول، دكتر جليلي معاون آموزشي دانشگاه، توضيحاتي در خصوص ساز و كارهاي دانشگاه براي تقويت مقوله ارزشيابي در سه حوزه دوره هاي آموزشي، اعضاي هيات علمي و فراگيران ارائه داد.
سپس مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در مورد پيشينه موضوع و طراحي مدل دوسطحي براي استقرار نظام ارزشيابي در سطح دانشگاه و دانشكده ها و نيز محاسن اين مدل توضيحاتي ارائه داد.
پس از آن هر يك از روساي دانشكدهها گزارشي از وضعيت اجراي شيوهنامههاي ارزشيابي دوره هاي آموزشي، فراگيران، و اعضاي هيات علمي و نيز برنامههاي آتي دانشكدههاي خود ارائه دادند. در پايان نيز مدير مركز مطالعات ضمن مروري بر چالش هاي مهم در مسير اجراي شيوه نامه هاي ارزشيابي در دانشكده ها، جمع بندي پيشنهادهاي قابل طرح را ارايه داد.
در پايان مقرر شد طبق برنامه زمانبنديشده تا پايان بهمن 94 شيوهنامهها مصوب و مقدمات اجرايي شدن آنها فراهم شود و در سال 95 نتايج اجراي شيوه نامه هاي ارزشيابي ارايه شود. همچنين مقرر شد در جهت رفع چالش هاي پيش رو نيز بر اساس پيشنهادهاي مطرح شده اقدامات لازم در دانشكده ها و با هماهنگي لازم با معاونت آموزشي دانشگاه صورت گيرد.
به عنوان دستور دوم، پيشنهاد دانشكده پزشكي در مورد يك استاد وابسته دانشگاه مطرح شد و با عنايت به برجستگي علمي و سوابق حرفه اي ايشان مورد موافقت شورا قرار گرفت.
ارسال به دوستان