نزدیک شدن به خط پایان یک پروژه به عنوان یک آغاز- تدوین و نهایی سازی شیوه نامه های «تدوین و بازنگری طرح دوره های رشته مقاطع دایر در 8 دانشکده»
به گزارش واحد برنامه ریزی آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، پروژه «پیاده سازی آیین نامه تدوین و بازنگری طرح دورههای رشته مقاطع دایر در دانشگاه» که در قالب برنامه 4 ساله معاونت آموزشی دانشگاه در سال 1401 آغاز شده بود، پس از طی مراحل پیش بینی شده در طرح مصوب مربوطه، کم کم به خط پایان نزدیک می شود. این پروژه که با همکاری و همت جمعی تمامی دانشکده ها، از نقطه ی نظرسنجی در خصوص وضعیت موجود تدوین و بازنگری طرح دوره ها در سطح دانشگاه، پا به عرصه وجود نهاده بود، در ادامه این همکاری با تعامل مداوم مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و کمیته های برنامه ریزی درسی دانشکده ها به طرق مختلف اعم از برگزاری کارگاه، برپایی جلسات متعدد هم اندیشی/ بازاندیشی، تجزیه و تحلیل گزارش های سالانه و ....، از فرصت اجماع و تجزیه و تحلیل جمعی فرهیختگان دانشگاه، بهره مند گردید و متعاقب آن، آیین نامه مربوطه با توجه به نظرات و پیشنهادات دریافتی، بازنگری و مجددا در شورای آموزشی دانشگاه تصویب شد. همچنین با عنایت به مفاد این آیین نامه و به منظور مشارکت حداکثری دانشکده ها در این فرایند، تدوین و تصویب شیوه نامه ویژه هر دانشکده، در دستور کار قرار گرفت. تاکنون شیوه نامه های مدون 8 دانشکده پس از ارایه مشاوره های تخصصی متناسب با شرایط هر دانشکده، تدوین و نهایی شده اند که از میان آنها، شیوه نامه های دانشکده های «پرستاری و مامایی»، «پیراپزشکی»، «دندانپزشکی»، «توانبخشی»، «بهداشت» و «طب ایرانی» موفق به اخذ مصوبه شورای آموزشی دانشگاه شده و پس از ابلاغ از سوی معاون محترم آموزشی دانشگاه، در حال اجرا هستند.
توضیح این که شیوه نامه ها به موضوعاتی نظیر «ساختار و تشکیلات کمیته برنامهریزی درسی دانشکده مورد نظر»، «روند تدوین، تصویب و نظارت بر اجرای طرح دوره ها در سطح گروه آموزشی» و «ساز و کار پایش و نظارت بر کل این فرایند در سطح دانشکده» می پردازند.
اتمام این پروژه در آینده ای نزدیک، به عنوان نمونه ای از میان نمونه های متعدد فعالیت و همکاری مشترک مرکز مطالعات و دانشکده ها در عرصه توسعه آموزش و به طور اخص حوزه برنامه ریزی درسی بوده و می تواند نویدبخش آغازی نو برای ادامه این مسیر ارزشمند در سطح دانشگاه باشد.
ارسال نظر