هفتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری مورخ 6 اردیبهشت ماه 1393برگزار شد .
به گزارش روابط عمومي دانشگاه :همزمان با آغاز سومين هفته آموزش در دانشگاه، هفتمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري با معرفي فرآيندهاي برتر آموزشي و تقدير از برگزيدگان در تالار ابن سينا برگزار شد.در اين مراسم كه روز شنبه 6 ارديبهشت93 به همت معاونت آموزشي دانشگاه برگزار شد، دكتر جعفريان، رييس دانشگاه، دكتر كشاورز، مديركل حوزه وزارتي وزارت بهداشت، دكتر جليلي، معاون آموزشي، تني چند از معاونان و مشاوران و نيز روساي دانشكدهها، اساتيد و دانشجويان حضور داشتند.
در اين مراسم ابتدا دكتر ميرزازاده، مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و دبير اجرايي اين جشنواره ضمن تبريك فرارسيدن هفته آموزش، روز معلم و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهري گفت: در سنوات گذشته تغييراتي در حيطههاي جشنواره به وجود آمده اما اين جشنواره در هفتمين دوره برگزاري آن اكثر حوزههاي آموزش پزشكي را پوشش مي دهد و در هر حوزه اي كه در دانشگاه فعاليت نوآورانه در حوزه آموزش پزشكي صورت بگيرد مي تواند پوشش دهد. در سال جاري نيز علاوه بر فعاليتهاي معمول، فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و همين طور قوانين و مقررات محصولات آموزشي هم جزو فرآيندها بوده است.
در ادامه و در بخش اول جشنواره، فرايندهاي برگزيده جشنواره دانشگاهي شهيد مطهري با حضور دكتر محمد توانگر، دكتر عباس منزوي و دكتر الهه ملكان راد به عنوان هيات رييسه و در بخش دوم فرآيندهاي برتر دانشگاه در جشنواره شهيد كشوري شهيد مطهري با حضور دكتر مسلم بهادري، دكتر حسين كشاورز و دكتر منصور رضوي به عنوان هيات رييسه ارائه شد.
در اين مراسم دكتر جليلي، به تشريح برنامه چهارساله آموزش دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران داراي ۱۷۷ بخش آموزشي است و به طور متوسط در هر سال ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو به اين دانشگاه وارد مي شوند.
وي با اشاره به ۲۴۴ رشته مقطع مختلف كه حدود ۸۷ درصد اين رشتهها در مقاطع تحصيلات تكميلي است افزود: در حال حاضر دانشگاه با دارا بودن قريب به ۱۵ هزار دانشجو بزرگترين مجموعه آموزش عالي در حوزه علوم پزشكي در كشور است و ۲۴ درصد از دانشجويان كارشناسي ارشد، ۴۲ درصد از دانشجويان دكتراي تخصصي و ۵۰ درصد از دانشجويان MPH كل كشور را تربيت مي كند.
در ادامه دكتر جعفريان رئوس برنامه ۴ ساله دانشگاه در حوزه آكادميك را تشريح و مباني اين برنامه را اهتمام به روابط انساني و مكارم اخلاق با توجه به آموزههاي غني ديني و ملي، اولويت ارتقاء كيفيت در همه فعاليتها در كنار توجه به رشد كمي معقول بر اساس نياز و منابع، افزايش مشاركت همه ذينفعان اعم از اعضاي هيئتعلمي، دانشجويان و كاركنان، شفافسازي و برقراري ارتباط دوسويه با ذينفعان عنوان كرد و احداث پرديس دوم دانشگاه، پيگيري اجراي پروژههاي فيزيكي در دست اقدام مثل مهدي كلينيك، انستيتو كانسر، بيمارستان جديد دكتر شريعتي، پيگيري احداث مجتمع خوابگاهي جديد توجه به تحقق تعهد حرفهاي و نهادسازي لازم، تقويت روحيه احترام در همه سطوح با هدف ارتقاي اخلاق سازماني، اصلاح ساختار مديريتي دانشگاه و مدل اداره بيمارستانهاي آموزشي، بينالمللي شدن دانشگاه و تمهيد مقدمات احداث فرهنگسراي دانشجو را از اولويتهاي دانشگاه برشمرد.
در پايان اين مراسم از فرايندهاي برتر جشنواره شهيد مطهري تجليل شد و اعضاي برگزيده اين جشنواره در ضيافت ناهار رييس دانشگاه در ساختمان مركزي دانشگاه شركت كردند.
فرايندهاي برگزيده جشنواره دانشگاهي شهيد مطهري
۱- برگزاري آزمون هاي استدلال باليني براي كارورزان در گروه داخلي بيمارستان شريعتي
(دكتر آناهيتا صادقي و همكاران بيمارستان شريعتي )
(دكتر آناهيتا صادقي و همكاران بيمارستان شريعتي )
۲- تدوين چارچوب برنامه بازنگري شده دوره كارآموزي دانشگاه علوم پزشكي تهران بر اساس سند چشم انداز
( دكتر احمد سليم زاده و همكاران دانشكده پزشكي )
( دكتر احمد سليم زاده و همكاران دانشكده پزشكي )
۳- تعيين شايع ترين تظاهرات باليني بيماران مراجعه كننده به پزشكان عمومي با استفاده از متد تركيبي ( دكتر محمد شريعتي دكتر نرگس صالح – دانشكده پزشكي )
۴- مجموعه آموزشي هماتولوژي (ماه) ( دكتر شعبان عليزاده و همكاران – دانشكده پيراپزشكي )
۵- طراحي اجرا و ارزشيابي طرح منتورينگ دانشجويي براي دانشجويان سال اول پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران
( دكتر اميرعلي سهراب پور و همكاران دانشكده پزشكي )
( دكتر اميرعلي سهراب پور و همكاران دانشكده پزشكي )
۶- كمپين ديابت: رويكرد كار تيمي بين حرفه اي مبتني بر فعاليت هاي جامعه محور
( دكتر پروين پاسالار و همكاران دانشكده پزشكي )
( دكتر پروين پاسالار و همكاران دانشكده پزشكي )
۷- طراحي اجرا و ارزشيابي برنامه مواجهه زودرس باليني براي دانشجويان علوم پايه پزشكي 90
( دكتر فريبا اصغري همكاران – دانشكده پزشكي )
( دكتر فريبا اصغري همكاران – دانشكده پزشكي )
۸- طراحي اجرا و ارزيابي برنامه برخورد زودرس با محيط باليني براي اولين بار در كشور جهت دانشجويان دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران ( دكتر افسانه پاكدامن و همكاران دانشكده دندانپزشكي )
۹- طراحي اجرا و ارزشيابي روش شبيه سازي (ايفاي نقش ) در ارزيابي كارآموزي در عرصه دانشجويان رشته مديريت
خدمات بهداشتي درماني در دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران
( دكتر حسين درگاهي و همكاران – دانشكده پيراپزشكي )
خدمات بهداشتي درماني در دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران
( دكتر حسين درگاهي و همكاران – دانشكده پيراپزشكي )
فرايندهاي برتر دانشگاه در جشنواره كشوري شهيد مطهري
۱- طراحي و اجراي سيستم ارزيابي مهارت هاي طبابت 1 در دوره علوم پايه دوره پزشكي عمومي 90
( محبوبه خباز مافي نژاد و همكاران دانشكده پزشكي )
( محبوبه خباز مافي نژاد و همكاران دانشكده پزشكي )
۲- راند دانشجويي اخلاق پزشكي، يك برنامه تركيبي براي آموزش اخلاق پزشكي (فاز اول)
( دكتر نويد ابوالفتح زاده و همكاران دانشكده پزشكي )
( دكتر نويد ابوالفتح زاده و همكاران دانشكده پزشكي )
ارسال به دوستان