مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی تهران

17 آذر 1404 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1404/06/30 - 11:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه دوم کارگاه «وقتی کلاس به چالش کشیده می‌شود: هنر مواجهه با موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده و نقش آن در هویت معلمی»

به گزارش واحد توانمندسازی اعضای هیأت علمی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دومین جلسه از کارگاه سه‌روزه «وقتی کلاس به چالش کشیده می‌شود: هنر مواجهه با موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده و نقش آن در هویت معلمی»، روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۴ از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در سالن شورای معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد.

این نشست با ارائه تجربه‌ای زیسته از مسیر حرفه‌ای معلمی توسط دکتر کیوان میرنیا، عضو هیأت علمی گروه طب اطفال دانشگاه آغاز شد. پس از آن، دکتر همایون امینی با اشاره به ابعاد مختلف چنین موقعیت‌هایی، توضیح داد که هر معلم در مواجهه با شرایط چالش‌برانگیز انتخاب‌های متفاوتی دارد و در این زمینه «درست» و «غلط» مطلق وجود ندارد. ایشان تأکید کرد که با افزایش تجربه، واکنش‌ها در برابر موقعیت‌های مشابه ممکن است تغییر کند، هرچند برخی ارزش‌های حرفه ای تا پایان مسیر حرفه‌ای ثابت باقی می‌مانند.

در ادامه، شرکت‌کنندگان در قالب کارگروه‌های کوچک به تحلیل سناریوهای مرتبط با موقعیت‌های خطیر آموزشی پرداختند و نمایندگان گروه‌ها دیدگاه‌های جمعی خود را مطرح کردند.

در بخش پایانی، دکتر محبوبه مافی‌نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، به جمع‌بندی مباحث پرداخت و مجموعه‌ای از استراتژی‌های قابل استفاده در مواجهه با موقعیت‌های چالش‌برانگیز آموزشی را مطرح ساخت.

گفتنی است سومین و آخرین جلسه این کارگاه روز سه‌شنبه اول مهرماه برگزار خواهد شد.

  • کد خبر : 305065
کلمات کلیدی
فاطمه قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه