برگزاری کارگاه درس خوندن با عشق، نه با عذاب
به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه مهارت افزایی با عنوان «درس خوندن با عشق، نه با عذاب!» در روز یکشنبه 26 مرداد 1404 به صورت مجازی و در بستر اسکای روم برگزار شد. نکته مهم این کارگاه، برگزاری آن به صورت تعاملی با دانشجویان سراسر کشور بود؛ بدین صورت که فعالیت دانشجویان در ماموریت های مختلف، پس از هر قسمت از ارائه با دادن استیکر به دانشجویان فعال در هر ماموریت سنجیده شد، و به 8 نفر از کسانی که بیشترین استیکر را دریافت کردند، به انتخاب خودشان یک کارگاه یا دوره رایگان از سری کارگاه های مهارت افزایی کمیته توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، اهدا شد.
این کارگاه با سخنرانی آریا جلیلی دانشجوی دکترای عمومی پزشکی و ارشد آموزش پزشکی، درباره تکنیکهای یادداشت برداری آغاز شد. در این قسمت، ایشان هفت مورد از تکنیکهای پرکاربرد در یادداشت برداری حین برگزاری یک جلسه درسی یا پس از آن را به طور مفصل بررسی کرد. جلیلی در ادامه، درباره تکنیکهای مدیریت زمان نکاتی را بیان کرد و به صورت جزئی به ۹ مورد از تکنیک های مدیریت زمان اشاره کرد که هر کدام بر جنبههای مختلفی از مدیریت زمان تاکید داشتند.
سپس، سیده زینب طباطبایی، دانشجوی کارشناسیارشد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، به معرفی مبانی روانشناسی یادگیری، نقش حافظه کاری و مرور فعال در تثبیت مطالب پرداخت. وی با اجرای تمرینهای کوتاه و جذاب، دانشجویان را با اهمیت «مرور فعال و فاصلهای» آشنا کرد. در ادامه نیز سه اپلیکیشن کاربردی برای سازمان دهی یادداشتها و مرور دروس بهطور عملی معرفی کرد و پس از آن به سوالات پرتکرار دانشجویان پاسخ داده شد.
این کارگاه فرصتی مناسب برای تبادل نظر در جهت بهبود عملکرد یادگیری و درس خواندن فراهم کرد و مورد استقبال شرکتکنندگان قرار گرفت.
واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان، امیدوار است با برگزاری اینگونه کارگاهها، زمینههای نوآوری و بهبود کیفیت آموزش را فراهم آورد.
ارسال نظر