اعلام نتایج اولین مرحله داوری آثار ارسالی به «سومین جشنواره دانشجویی توسعه آموزش»
به گزارش مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، پس از ارسال فراخوان سومين جشنواره دانشجويي توسعه آموزش «ويژه دانشجويان كلان منطقه ده» و اعلام محور آثار، ۵۹ اثر به دبيرخانه جشنواره مذكور ارسال شد؛ كه تعداد تفكيك شده آنها به شرح زير است.
ايده نواورانه آموزشي: ۳۷ عدد
فرايند آموزشي: ۱۴ عدد
مطالعه پژوهش در آموزش: ۸ عدد
سپس هر اثر در حيطه هاي سه گانه (فرايند/ ايده/ پژوهش آموزشي) توسط ۴ متخصص در حوزه آموزش پزشكي داوري و بر طبق چك ليست داوري امتياز دهي شد.
با توجه به تصميم اتخاذ شده مبني بر پذيرش نهايي دو فرايند آموزشي، دو ايده نواورانه آموزشي و يك طرح پژوهش در آموزش در روز برگزاري جشنواره و اعطاي جوايز به برگزيدگان، آثار جهت داوري مرحله دوم به صورت سه برابر ظرفيت و بر اساس بالاترين امتياز كسب شده اعلام شد.
عناوين آثار برگزيده اولين مرحله داوري به شرح زير مي باشد.
✅ فرايندهاي توسعه آموزش:
۱. بازي آموزش استدلال باليني (WARD)
۲. ادغام عمودي در آموزش مفاهيم پايه مراقبتي با به كارگيري بازي وارسازي تيمي و رقابتي
۳. آموزش مبتني بر جسد در جراحي مغز و اعصاب
۴. برگزاري جلسات يادگيري مبتني بر حل موارد باليني براي دانشجويان مقطع علوم پايه پزشكي
۵. مسابقه شبيه سازي در داروسازي صنعتي
۶. دوره كوتاه مدت تربيت پژوهشگر
۷. طرح هادي
✅ ايده هاي نواورانه آموزشي:
۱. طراحي سيستم تصميم يار مبتني بر موبايل مديريت بيماران كانديد پيوند ريه
۲. پلتفرم بهزي (فعال در حوزه آموزش بيمار، خودمراقبتي، پايبندي به درمان، اصلاح سبك زندگي، رفتارسازي، ارتباط پزشك و بيمار، مكمل درمان)
۳. طرح تحول دفتر منتورينگ دانشجويان جديدالورود دانشكده داروسازي
۴. ارائه خود ارزشيابي ويدئويي در آموزش مهارت هاي مراقبت پرستاري
۵. آموزش و شناخت ماندگار مشخصات گياهان دارويي خانواده هاي پرجمعيت گياهي از طريق شيوه همياري، حل مساله و تكه چسباني براي گروه هدف دانشجويان عمومي داروسازي.
۶. شيوه يادگيري مبتني بر حل كيس (I-evening)
✅ پژوهش در آموزش:
۱. نقش روش آموزشي بيمار شبيه سازي شده در آموزش فيزيوتراپي: يك مرور نظام مند
۲. وضعيت سنجي آموزش واحد درسي اخلاق پزشكي در دوره هاي Undergraduate در دانشكده هاي تابعه در دانشگاه علوم پزشكي تهران در سال تحصيلي ۹۷ – ۹۸
۳. نهادينه سازي ارتباط با صنعت در دانشجويان علو م پزشكي: طراحي، اجرا و ارزيابي كارگاه مبتني بر كار تيمي در دانشگاه علوم پزشكي تهران
توضيح اينكه، شرايط ارسال محتوا به منظور رقابت نهايي در روز برگزاري جشنواره متعاقبا اعلام خواهد شد.
ارسال به دوستان