مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

03 آذر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 14:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 154
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سومین جلسه دوره تابش

سومین جلسه از وبینارهای بخش آموزش تئوری مدرسه تابش با عنوان ایده پردازی۲ در روز دوشنبه مورخ سوم مهر ماه با تدریس دکتر علی ریحانیان، عضو کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.
جلسه با یک تمرین شروع شد و یکی از شرکت کنندگان به عنوان داوطلب، تمرین توجه انتخابی را انجام داد.
سپس دکتر ریحانیان به تدریس معیارهای خلاق بودن از جمله ساده بودن، زیرکانه بودن، به خوبی ترسیم و ارائه شدن، قوی و رسا بودن، توانایی به چالش کشیدن، انعطاف پذیری و قابل تغییر بودن پرداخت.
وی تفکر را یک عملیات ذهنی که در آن با تجزیه و تحلیل ایده های موجود، ایده های جدید شکل می گیرد تعریف کرد؛ و مراحل تفکر انتقادی را شامل دسته بندی افکار و ایده ها، داشتن دلیل برای ادعاها، انتخاب صحیح جملات و تعابیر و داشتن دلیل روشن برای آن ها و  توانایی ارزیابی آن ها، رسیدن به دلایل از طریق جمع آوری اطلاعات، ارزیابی تحلیل و حدس و گمان ها در مورد یک موضوع خواند.
همچنین ویژگی های افرادی که تفکر انتقادی دارند را ذکر کرد؛ به بیان تکنیک های خلاقیت پرداخت و تکنیک های فردی و گروهی را به صورت مفصل شرح داد.
دکتر ریحانیان  تکنیک SCAMPER را یکی از تکنیک های ایده پردازی که از جانشین سازی، ترکیب کردن، تعدیل کردن، بزرگ یا کوچک سازی، حذف کردن و معکوس کردن تشکیل شده است نام برد؛ و به تمرین هر یک از این مراحل ایده پردازی با شرکت کنندگان پرداخت.

  • گروه خبری : اخبار مرکز
  • کد خبر : 247144
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه