مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

معاونت آموزشی

16 مهر 1403 دوشنبه

برگزاری چهارمین وبینار بین المللی واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان در سال جاری

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، چهارمین وبینار بین المللی این واحد با عنوان «Student as an Inevitable Part in the learning Environment in Covid-19 Era» در روز سه شنبه مورخ هفدهم اسفند ماه سال جاری از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۳۰ و در بستر  zoom برگزار شد. این وبینار با حضور اعضای کارگروه روابط و رویدادهای بین¬الملل دانشجویی (علی وحدتی، حنانه بلوکات و مهلا رسولی)، دکتر مریم کرباسی مطلق (سرپرست کارگروه) و مهمانان خارجی (دکتر یوناس نوردکوئیست و دکتر گورچتان راندهاوا) برگزار شد.
وحدتی، مدیر وبینار، ضمن عرض خیر مقدم به سخنرانان و مهمانان برنامه، از بلوکات، برای شروع اولین مبحث دعوت کرد. بلوکات به تعریف محیط یادگیری و اهمیت آن، اهمیت عوامل تاثیرگذار بر روی آن، تغییرات انجام شده بر محیط یادگیری از گذشته تا کنون، تبدیل آموزش سنتی به آموزش از راه دور و یادگیری الکترونیک در دوران همه گیری کووید- ۱۹ پرداخت.
رسولی پس از پخش فیلمی که به نظرسنجی از دانشجویان در خصوص محیط یادگیری می پرداخت؛ ضمن اشاره به اهمیت بررسی محیط آموزشی از منظر دانشجو، دیدگاه دانشجویان در خصوص محیط آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایران را از چهار بعد آموزش، ارتباطات، حمایت و جو آموزشی توضیح داد؛ و مطالبی در خصوص تغییرات آموزشی در دوران کووید- ۱۹ و قبل از آن را بیان کرد. وی همچنین بیان کرد در نتیجه تحقیقی با استفاده از پرسشنامه DREEM، جو آموزشی در ایران از دیدگاه دانشجویان خوب ارزیابی شده؛ ولی نمره بدست آمده در دو حیطه ادراک اجتماعی از خود و ادراک تحصیلی از خود به نسبت دیگر گزینه ها پایین تر بوده است. همچنین دانشجویان سال بالاتر نسبت به دانشجویان تازه وارد، محیط آموزشی را ضعیف تر ارزیابی کرده بودند.   
در ادامه دکتر یوناس نوردکوئیست، استاد دانشگاه کارولینسکای سوئد و دبیر علمی این وبینار به جمع بندی مطالب پرداخت و از ارائه کنندگان درخواست کرد تا دیگر تجربیات خود را در این خصوص بیان نمایند. سپس دکتر گورچتان راندهاوا، از نیویورک آمریکا از تجربیات دوران تحصیل خود در بیمارستان آموزشی، در زمان شیوع ویروس کووید- ۱۹ و تاثیر آن بر روی آموزش صحبت کرد. پروفسور الیزابت کاکور، مهمان افتخاری این وبینار نیز در خصوص برگزاری آموزش هیبرید پس از دوران کرونا و تنوع در برگزاری آزمون ها صحبت کرد؛ سپس از ارائه کنندگان، نحوه برگزاری آزمون آسکی در ایران را جویا شد.
در پایان دکتر مریم کرباسی مطلق، معاون واحد توانمندسازی و مشارکت آموزش دانشجویان از کلیه مهمانان و شرکت کنندگان حاضر در جلسه تشکر کرد و چهارمین وبینار بین المللی این واحد در سال ۱۴۰۰، با ثبت چندین عکس یادگاری به پایان رسید.
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه