برگزاری کارگاه تکنیک های حل مسئله با استفاده از تفکر نقاد
به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، اولین جلسه از دوره پیشرفته «مهارت های نرم برای دانشجویان» در روز شنبه مورخ بیست و سوم اردیبهشت ماه سال جاری به صورت حضوری برگزار شد.
این دوره ویژه دانشجویان کلیه رشته- مقاطع علوم پزشکی و با هدف آموزش مهارت های نرم به منظور ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی و توسعه سبک زندگی برگزار شد. دکتر ابوالفضل صلواتی زاده، عضو کارگروه پاسخگویی اجتماعی و عدالت آموزشی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مدرس دوره های تخصصی مهارت های نرم در ایران و امارات در این کارگاه به تدریس تکنیک های حل مسئله با استفاده از تفکر نقاد پرداخت.
وی فقدان آموزش مهارت های نرم در طول دوران تحصیل را یکی از بزرگترین نقاط ضعف سیستم آموزشی خواند و یادگیری این مهارت ها را به خصوص برای کادر درمان و متخصصان حوزه آموزش لازم دانست؛ و به منظور کسب مهارت های نرم کارگاه های آموزشی، کتاب، سینما تد، فیلم های سینمایی، دورهمی پنل انتقال تجربه را پیشنهاد کرد.
سپس چندین کتاب، فیلم و انیمیشن را برای یادگیری این مهارت ها معرفی کرد. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این کارگاه دو ساعته به تدریس مطالبی از جمله علل به تعویق انداختن امور، مقایسه تفکر همگرا و واگرا، مقایسه تفکر انتقادی و تفکر خلاقانه، فرایند گام به گام حل مسئله و ... پرداخت. بر حضور پررنگ دانشجویان در مجامع عمومی از جمله خانه سالمندان، شیرخوارگاه، بخش اطفال بیمارستان ها و ... به منظور استفاده از تجربیات دیگران و مواجهه با موقعیت های خاص با تمرکز بر تقویت مهارت حل مساله تاکید کرد و نوید برگزاری جلسات تکمیلی را در صورت اعلام نیاز دانشجویان داد.
پاسخ گویی به سوالات دانشجویان، پایان بخش اولین کارگاه مهارت های نرم در سال جاری بود.
توضیح اینکه این کارگاه به همت اعضای کارگروه توانمندسازی دانشجویان کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشگاه برگزار شد.
ارسال نظر