شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی با همکاری بانک بیمارنماهای آموزش دیده مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
مرحله پایانی استدلال بالینی در شانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی، با هدایت دکتر احسان شریفی پور دبیر گروه استدلال بالینی، به همراه اساتید رشتههای مختلف در مرحله آزمون گروهی استدلال بالینی روز دوشنبه نوزدهم شهریور در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی دکتر شریفی پور پیش از آغاز آزمون با حضور در کنار دانشجویان، استدلال بالینی را یکی از مهارتهای بنیادین و کلیدی برای طبابت عنوان و اظهار کرد: «المپیاد علمی دانشجویان پزشکی به منظور برجسته کردن و اهمیت بخشی به موضوع استدلال و حل مسئله در حوزه سلامت در دانشگاههای علوم پزشکی طراحی شده و هدف از برگزاری المپیاد این است که گروههای دانشجویی در فضایی رقابتی به حل مسئله بپردازند تا این مسئله بتواند به ارتقای سلامت کشور یاری برساند.»
به گفته دانشجویان پزشکی حاضر در این آزمون، استدلال بالینی جذابترین حیطه المپیاد است و در مرحله آخر که مرحله گروهی است تلاش برای رشد مهارت حل مسئله و استدلال و کار تیمی در نظر گرفته شده است.
در این آزمون نفرات برگزیده در مرحله اول آزمون انفرادی که اعضای تیم شرکت کننده در مرحله گروهی را تشکیل میدادند، در قالب 15 تیم در 15 ایستگاه به رقابت پرداختند. در 3 ایستگاه از این آزمون 3 نفر از بیمارنماهای آموزش دیده و استاندارد شده توسط واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه همکاری داشتند.
ارسال نظر