برگزاری جلسه چهارم دوره فلوشیپ «سنجش و ارزیابی دانشجو» در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه تاریخ 19 آذر ماه ۱۴۰۴
به گزارش مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، چهارمین جلسه دوره فلوشیپ «سنجش و ارزیابی دانشجو» با موضوع «اصول طراحی و نمرهدهی آزمونهای استدلال بالینی» روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۴ از ساعت ۱۳ تا ۱۵ بهصورت حضوری در سالن شورای مرکز برگزار شد.
در این نشست، دکتر محبوبه مافینژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، بهعنوان مدرس، به اهمیت آزمونهای استدلال بالینی در ارزیابی مهارتهای تصمیمگیری و تفکر بالینی دانشجویان علوم پزشکی پرداختند. ایشان ضمن تشریح ساختار این آزمونها، اصول طراحی سؤالات، معیارهای نمرهدهی و نحوه بهرهگیری از شاخصهای کیفی در تحلیل عملکرد آزمون را توضیح دادند.
در بخش عملی جلسه، شرکتکنندگان در قالب گروههای دو الی سه نفره به طراحی نمونه سؤالات استدلال بالینی بر اساس نکات مطرحشده پرداختند. در ادامه، نمایندگان چند گروه، سؤالات و پیشنهادهای خود را در جمع ارائه کردند و مدرس جلسه به همراه سایر شرکتکنندگان، بازخوردهای تکمیلی و نکات اصلاحی را مطرح نمودند.
این جلسه با مشارکت فعال، بحثهای تعاملی و تأکید بر توسعه و بهکارگیری شیوههای نوین ارزیابی مبتنی بر استدلال بالینی در آموزش علوم پزشکی به پایان رسید.
ارسال نظر