برگزاری دومین و سومین روز از سلسله جلسات بیست و ششمین دوره یادگار
به گزارش واحد توانمندسازی اعضای هیأت علمی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه، دومین و سومین روز از مجموعه جلسات هفتروزه بیستوششمین دوره یادگار (یادگیری برای گذار به استادی)، ویژه اعضای هیأت علمی علوم پایه و بالینی دانشگاه، در روزهای شنبه ۲۰ و یکشنبه ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ در سالن G6 ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
تمامی مباحث ارائهشده در این دو روز، از جلسات الزامی این دوره به شمار میروند.
در روز دوم، برنامه با ارائه خانم دکتر ماندانا شیرازی، مدیر واحد توسعه راهبردهای نوین آموزشی، با موضوع آموزش پزشکی مبتنی بر شواهد آغاز شد. ایشان با طراحی یک سناریوی تعاملی گروهمحور، فضای مشارکتی مؤثری برای حاضران ایجاد کرد. سپس، دکتر زهرا زارعی، عضو هیأت علمی گروه آموزش پزشکی، با تمرکز بر نقش نظریههای یادگیری در طراحی دورههای آموزشی، مطالب خود را همراه با پخش و تحلیل ویدیوهای آموزشی ارائه داد. در بخش پایانی این روز، دکتر نرگس صالح، معاون دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی، در خصوص مهارتهای ارتباط مؤثر با دانشجویان و همکاران در نقش معلم سخنرانی کرد و به پرسشهای شرکتکنندگان پاسخ داد.
در سومین روز این دوره، دکتر مریم علیزاده، مدیر واحد امور بینالملل مرکز مطالعات، موضوع چگونه بازاندیشی کنیم و چگونه این مهارت را در دانشجویان پرورش دهیم؟ را ارائه داد. این بخش با رویکردی تعاملی و کاربردی همراه بود. در ادامه، دکتر محبوبه مافی نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش، با تمرکز بر موضوع برنامهریزی آموزشی، فضایی پویا برای تبادل نظر و گفتوگوی فعال میان اعضای هیأت علمی فراهم کرد.
شایان ذکر است شرکت در این دوره برای اعضای هیأت علمی علوم پایه و بالینی با مرتبه استادیاری الزامی است و بر اساس مصوبه دانشگاه، دریافت گواهی پایان دوره، شرط لازم برای ارتقای مرتبه به دانشیاری محسوب میشود.
ارسال نظر