مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی تهران

06 دی 1404 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1404/09/30 - 13:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری ششمین جلسه از دوازدهمین دوره آموزش نشر آموزش پزشکی (دانا)

به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، ششمین جلسه از دوازدهمین دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی (دانا) در روز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴، از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به‌صورت حضوری در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر فاطمه بهرام‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با نمایش یک تصویر آموزشی و دعوت از دانشجویان برای بیان برداشت‌ها و تحلیل‌های خود، فضایی تعاملی برای ورود به مباحث جلسه ایجاد کرد. این فعالیت با هدف جلب مشارکت فعال دانشجویان و تأکید بر نقش ادراک و تفسیر در فرایند یادگیری انجام شد.
در ادامه، مباحث جلسه با تمرکز بر اصول یاددهی–یادگیری ارائه شد. دکتر بهرام‌نژاد ضمن تبیین تفاوت مفهومی میان «آموزش» و «یادگیری»، به بررسی عوامل مؤثر بر یادگیری، اولویت‌بندی اهداف آموزشی و سبک‌های مختلف یادگیری پرداخت. همچنین نظریه‌های مهم یادگیری از جمله نظریه یادگیری کُلب و طبقه‌بندی اهداف آموزشی بلوم تشریح شد.
در بخش دیگری از جلسه، انواع روش‌های تدریس و اصول تدریس اثربخش با تأکید بر هم‌راستایی اهداف آموزشی، فعالیت‌های یادگیری و ارزیابی مورد بحث قرار گرفت و مزایا و چالش‌های هر یک از روش‌ها با ذکر مثال‌های کاربردی توضیح داده شد.
در پایان جلسه، یک فعالیت گروهی عملی برگزار شد که در آن دانشجویان با بررسی و نقد یک تصویر مرتبط با یکی از بخش‌های بیمارستان، به تحلیل شرایط آموزشی موجود پرداختند. این فعالیت با هدف تقویت نگاه انتقادی، کاربرد مفاهیم نظری در موقعیت‌های واقعی و تمرین تحلیل آموزشی طراحی و اجرا شد.

  • کد خبر : 312906
کلمات کلیدی
فاطمه قربی
تهیه کننده:

فاطمه قربی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه