برگزاری هشتمین جلسه از دوازدهمین دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی (دانا)
به گزارش واحد توانمندسازی و مشارکت آموزشی دانشجویان مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران، هشتمین جلسه از دوازدهمین دوره آموزشی نشر آموزش پزشکی (دانا) در روز شنبه مورخ ۶ دی ۱۴۰۴ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ با حضور دکتر زهرا بهبودی مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای جلسه، به منظور مرور مطالب پیش نیاز، یک آزمون کوتاه در خصوص طبقه بندی اهداف آموزشی (هرم بلوم) و هرم میلر برگزار شد. سپس دکتر بهبودیمقدم به تشریح سطوح مختلف هرم میلر شامل «دانستن»، «دانستنِ چگونگی انجام کار»، «نشان دادن چگونگی انجام کار» و «انجام دادن در عمل» پرداخت و برای هر سطح، مثال های کاربردی در آموزش پزشکی ارائه کرد.
در ادامه، انواع محیط ها و روش های ارزشیابی مبتنی بر شبیه سازی معرفی شد که از جمله آن ها میتوان به OSCE، TOSCE، DOPS و Mini-CEX اشاره کرد. در این بخش، ویژگی ها و کاربرد هر یک از این روش ها متناسب با سطوح مختلف هرم میلر مورد بحث قرار گرفت.
در بخش عملی جلسه، دانشجویان به گروه های ۶ نفره تقسیم شدند و سناریوهای متنوع آموزشی در اختیار آنان قرار گرفت. هر گروه با استفاده از مفاهیم ارائه شده در جلسه، به تحلیل سناریوها پرداخته و روش ارزشیابی مناسب را طراحی و پیشنهاد کرد. این فعالیت گروهی، فرصتی برای به کارگیری عملی مفاهیم ارزشیابی و تعمیق یادگیری دانشجویان فراهم آورد.
در پایان، جمع بندی مباحث مطرحشده انجام شد و دانشجویان به طرح پرسش ها و تبادل نظر پیرامون موضوعات جلسه پرداختند.
ارسال نظر